Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی بخشدار مرکزی بناب از ثبت نام ۱۷۸ نفر برای انتخابات شورای روستاهای این شهرستان خبر داد.

رضا لعلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتخابات پیشروی شوراهای روستا و عشایر، گفت: بناب دارای ۲۸ روستا هست که دو روستای آن به دلیل زیر ۲۰ خانوار بودن حائز شرایط برگزاری انتخابات شورا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان نیز جهت برگزاری انتخابات شورا حائز شرایط برگزاری انتخابات هستند که ۲۴ روستا به حد نصاب رسیده است.

وی ادامه داد: دو روستای روشت کوچک و دوش نتوانستند حد نصاب خود را کسب کنند و در مورد این روستاها شورای بخش طبق قانون تصمیم گیری خواهد کرد.

لعلی از آمار شوراهای شهرستان بناب خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۲ کرسی برای شورا در روستاهای شهرستان وجود دارد که ۱۴ روستا سه شورایی و ۱۲ روستا به صورت پنج شورایی است.

بر اساس این گزارش، شهرستان بناب با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکزی آذربایجان شرقی واقع شده که ۴۰ درصد جمعیت آن در ۲۸ روستای شهرستان ساکن هستند. شغل عمده روستاییان این شهرستان نیز کشاورزی، دامداری و قالیبافی است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی نشر برنامه‌های قرآنی و دینی در جامعه است، گفت: در این زمینه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مجوز این نهاد در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان ملایر افزود: علاوه بر این مؤسسات و خانه‌های قرآنی جلسات خانگی قرآن نیز در این شهرستان فعال است.

رئیس تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری بیش از ۱۳۰ محفل و کرسی تلاوت قرآن در دو سال اخیر در سطح مساجد شهرستان اشاره و تأکید کرد: این برنامه‌های قرآنی همچنین با همکاری آموزش و پرورش به شکل کرسی‌های تلاوت هفتگی در مدارس برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با عنوان طرح شهید محمودی نیر از سوی آموزش و پرورش و دارالقرآن در مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

رستمی تصریح کرد: قرار است برای روستا‌های بدون خانه قرآن یک رابط آقا و یک رابط خانم برای آموزش‌های تکمیلی معرفی شود که برای برخی روستا‌ها معرفی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد