Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:57:26 GMT

نخستین باغ موزه گیاه شناسی خاورمیانه در بابلسر ایجاد می‌شود + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۲۳۳

نخستین باغ موزه گیاه شناسی خاورمیانه در بابلسر ایجاد می‌شود + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر از ایجاد اماکن متعدد گردشگری برای افزایش ماندگاری مسافر در این شهرستان خبر داد و گفت: : نخستین باغ موزه گیاه شناسی خاورمیانه در بابلسر ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مازندران،  بابلسر یکی از شهرستان‌های زیبا و شمالی کشور بوده که به واسطه برخورداری از مواهب الهی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه این شهرستان زیبا علیرغم برخورداری از قابلیت‌های طبیعی و گردشگری متعدد، از زیرساخت گردشگری مناسبی برخوردار نبوده که نیازمند ایجاد و راه اندازی بسترهای مناسبی در این حوزه است.

بی‌تردید گردشگری و صنعت توریسم در مازندران در دریا ساحل رودخانه و جنگل خلاصه نمی‌شود و همگی باید دست در دست یکدیگر تلاش کنند تا علاوه بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در راستای معرفی صحیح و اصولی فرهنگ اصیل و بومی محلی مازندران گام بردارند.

غلامرضا چشمه‌نور، رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بابلسر در گفت‌وگو با تسنیم ظهار داشت: وقتی صحبت از گردشگری می‌شود شاید بیشترین توجه ما به سمت دریا سوق پیدا کند اما بنده از زمان حضور در بابلسر سعی کردم جاذبه‌ها و اماکن گردشگری در شهرستان ایجاد شود تا از این طریق ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حوزه گردشگری در سال گذشته موزه‌ای را در سطح شهرستان ایجاد کردیم تحت عنوان باغ موزه بونسای که در زمین  6300 متر مربع با بیش از 50 گونه گیاهی و درختی و با رنگ و بویی که در خود دارند روح بازدیدکنندگان را جلا می‌دهند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر با بیان اینکه این باغ موزه اولین موزه گیاه شناسی بونسای در کشور و غرب خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: این باغ موزه که دو سال پیش اقدام به راه اندازی کرد با همت سرمایه‌گذار و بر اساس مقررات و استانداردهای اداره‌ میراث فرهنگی، مجوز آن از سوی وزارتخانه صادر شد و در روستای افراتخت بهنمیر شهرستان بابلسر به زودی افتتاح می‌شود.

چشمه‌نور ادامه داد: در حوزه دریایی به عنوان مقصد گردشگری دو آب بندان در روستاهای ازنوا و اجاکسر شهرستان بابلسر موافقت اصولی خود را دریافت کردند، اقدامات اولیه انجام، سرمایه‌گذار معرفی و امسال بهره‌برداری می‌شود تا مسافران بتوانند از این فضا نیز استفاده کنند.

تمام ادارات لرستان جهت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس امکانات خود را به کار گیرند + تصاویرعملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مهریز آغاز شدباغ موزه دفاع مقدس همدان را "شهید ‌همدانی" پایه‌گذاری کرد

وی افزود: یک مرکز آب‌درمانی نیز در روستای تازه آباد بابلسر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث بوده که تا پایان تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود تا به عنوان نخستین مرکز آب درمانی مازندران به مسافران و گردشگران خدمات ارائه کند.

چشمه‌نور با اشاره به اینکه دو مورد اسکله دریایی در روستای نفت‌چال و پارکینگ سوم بابلسر ایجاد می‌شود، گفت: هتل آپارتمان سه ستاره اسفندیار در شهر بابلسر و باغ شمس به عنوان گردشگری کشاورزی در هادی‌شهر ایجاد می‌شود تا به عنوان مقصد گردشگری مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ 686/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی ایجاد می شود باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: بارش‌های استان تا امشب و فردا صبح ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه هفته آینده موج جدیدی وارد استان خواهد شد.

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان اظهار کرد: بارش‌های استان امروز تداوم داشته و فردا به تدریج کمتر خواهد شد اما همچنان در مناطق غربی استان بارش‌ها به‌صورت خفیف ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: با دور شدن سامانه بارشی فعلی از غرب کشور، بارش‌ها پایان یافته و این وضعیت آب و هوایی تا دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان همدان ادامه داد: روز دوشنبه هفته آینده موج دیگری وارد کشور خواهد شد و استان همدان را نیز تحت پوشش قرار داده و دوشنبه آینده، شاهد موج جدید بارش‌ها خواهیم بود.

زاهدی اضافه کرد: از فردا، دمای صبحگاهی استان کاهش پیدا کرده و می‌تواند به صفر درجه نیز نزدیک شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش سطح استان را در سوباشی با میانگین بارش ۲۸ میلی متر شاهد بودیم و در شهرستان نیز شورین با ۱۳ میلی متر میانگین بارش بیشترین میزان بارش در سطح شهرستان را داشتند.

کارشناس هواشناسی استان تصریح کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در استان از آن منطقه خاکو با ۳۲ میلی متر بارش بوده و تا صبح امروز نیز میانگین بارش شهرستان همدان ۲۱ میلی متر گزارش شده است.

وی در پایان یادآور شد: بارش باران در جاده‌ها مشکلی برای مسافران عزیز ایجاد نخواهد کرد و میزان بارش‌ها در حدی نیست که جاده‌ها مسدود شوند؛ اما با این حال بارش‌ها موجب لغزندگی سطوح و کاهش دید به واسطه مه در جاده‌ها خواهند بود.

کد خبر 750284

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ببینید | تصاویری از بازداشت اراذل و اوباش قمه به دست در بابلسر
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت