Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@17:29:19 GMT

بنا: بالی با دنده شکسته طلا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۳۴۵۷

بنا: بالی با دنده شکسته طلا گرفت

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مهدی بالی با دنده شکسته در فینال روی تشک رفت و مدال طلا گرفت.

به گزارش" ورزش سه" محمد بنا در گفت‌وگو با میزان درباره عملکرد فرنگی‌کاران در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا اظهار داشت‌ : دوست داشتم روز دوم مسابقات هم مانند روز اول برای ما تمام شود، اما نشد. همه چیز را تقصیر داوری نمی‌اندازم چون در همان شروع روز دوم بچه‌ها را توجیه کردم که چون در ۵ وزن اول ٣ طلا گرفته‌ایم در روز دوم امکان دارد مقداری اعمال نفوذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر بچه‌ها مانند همیشه می‌جنگیدند؛ کشتی‌گیرانی مانند کاویانی نژاد یا اسدی یا محسن نژاد هم حتی با اعمال نفوذ داوری هم می‌توانستند مدال‌های خوش‌رنگتری بگیرند. اما به هر حال باید تاوان اشتباهات را داد هر چند کسب ٩ مدال در ١٠ وزن نتیجه خوبی است، بخصوص اینکه ۴ طلا هم گرفتیم.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره عملکرد علیزاده در وزن ٨٧ کیلو با توجه به عدم تجربه بین‌المللی گفت: ناصر واقعا کشتی‌های خوبی گرفت. حریف قزاق را که در دور اول شکست داد همین چند روز پیش در مسابقات کسب سهمیه المپیک قهرمان شده بود؛ رستم آساکالوف هم که نیاز به معرفی من ندارد و عنواندار جهان است. حریف قرقیز هم بد نبود. در مجموع خیلی از او رضایت دارم چون اولین تجربه بین‌المللی اش بود، البته بالی تبار که مربی شخصی اش است و هم غیرت خودش، عالی بودند.

 

بنا درباره تلاشی که در مسابقات مهدی بالی در حال وقوع برای نرسیدن نماینده کشورمان به مدال طلا بود تصریح کرد: کشتی کاویانی با حریف قرقیز و کشتی اسدی با ژاپن هم همینطور بود. برای آسیا خوب نیست که یک کشور ٧-٨ مدال طلا بگیرد. چون دوست دارند مدال‌های طلا، بین کشورها پخش شود که همین کار را هم کردند، اما بازهم من راضی هستم چون بیشترین مدال طلا را گرفتیم. 

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: کاویانی نژاد دو روز مریضی سخت، تب و لرز و حالت تهوع داشت که با سرم وی را برگرداندیم. مهدی بالی هم با هزار تدبیر با دنده شکسته به فینال رسید و حریف کره‌ای را با دنده شکسته شکست داد و طلا گرفت.

 

وی درباره، زمان اعلام ترکیب تیم اعزامی به المپیک عنوان کرد: هنوز زمان برای انتخاب نفرات المپیکی داریم. تنها دغدغه و نگرانی ما کسب سهمیه آخر در مسابقات بلغارستان در ١۶ اردیبهشت ماه در وزن ٨٧ کیلوگرم است تا تکلیف مشخص شود. بعد از آن با آرامش نفرات المپیکی انتخاب و معرفی می‌شوند.

کشتی محمد بنا (سرمربی) فرنگی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی محمد بنا سرمربی فرنگی دنده شکسته طلا گرفت مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!

ورزش ایران برای کسب طلا در پاریس به کشتی دل بسته است اما رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که  المپیک سخت است و اگر موفق شویم فقط یک مدال طلا هم بگیریم واقعا هنر کردیم!"

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سالن اجلاس برگزار شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش هنوز در بین مسوولان جای واقعی خودش را پیدا نکرده است. همیشه از قدیم به ورزش نگاه ابزاری شده است اما من به شما قول میدهم اگر این نگاه ابزاری از روی ورزش برداشته شود اثرات مثبت و با برکت آن را خواهیم دید.

وی افزود: البته آقای رییسی همیشه به رشته کشتی لطف دارند اما این انتظار وجود دارد که بدنه کل دولت این توجه را به ورزش داشته باشند چرا که ورزش فقط قرمزته و آبی‌ته نباید نباشد.

دبیر در مورد نتیجه احتمالی کشتی فرنگی و آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در المپیک ما اگر بتوانیم فقط یک مدال طلا بگیریم کلاه‌مان را بالا می اندازیم. فرقی ندارد فرنگی باشد یا آزاد همین که یک مدال طلا بگیریم هنر کردیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در واکنش به تصمیمی که برای حسن یزدانی و انتخابی او با کامران قاسم پور گفت: اجازه بدهید در این مورد به موقع صحبت خواهم کرد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی درباره تعداد مدال طلای ایران در المپیک درحالی مطرح شده که دو قهرمان سنگین‌وزن جهان در کشتی آزاد و فرنگی ایرانی هستند. محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک توکیو نیز در پاریس حضور دارد. همچنین حسن یزدانی دارنده دو طلا و نقره المپیک هم شانس حضور در این مسابقات را دارد.

دبیر درحالی گرفتن یک طلا در المپیک را «هنر کردن» دانسته که کشتی ایران در هر یک از المپیک‌های توکیو و ریو یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفته بود و در المپیک لندن هم چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • پاداش ۲۳ میلیاردی به مدال آوران کشتی
  • باران پاداش نقدی بر سر کشتی‌گیران؛ ۲۳ میلیارد تومان برای مدال‌آوران سال ۱۴۰۲
  • ۲۳ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان کشتی درسال ۱۴۰۲ اختصاص یافت
  • ۲۳ میلیارد تومان پاداش قهرمانان کشتی در سال ۱۴۰۲
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • کاوه: برخی‌ها دوست ندارند کشتی موفق باشد/ بروکس حریف آسانی نیست +فیلم
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟