Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@00:26:20 GMT

سرمازدگی چغندکاران جاجرمی را مجبور به کشت دوباره کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۱۳۰

سرمازدگی چغندکاران جاجرمی را مجبور به کشت دوباره کرد

ابوالفضل عباسیان از سرمازدگی جوانه‌های مزارع چغندر این شهرستان خبر داد و گفت: چغندرکاران جاجرمی مجبور به کشت دوباره مزارع خود شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل عباسیان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم، گفت: شهرستان جاجرم با ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت چغندر قند، یکی از مناطق مستعد کشت این محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: هر ساله کشاورزان منطقه از ۱۵ اسفند ماه شروع به کشت چغندر قند می‌کنند و از این سطوح مقدار ۴۸ هزار تن چغندر تولیدی خود را به دو کارخانه جوین و شیروان تحویل می‌دهند.

وی افزود: متأسفانه در سال جاری به علت تغییرات شرایط آب و هوایی و بروز سرما در روزهای پایانی سال ۹۹، چغندر کاران غافلگیر شدند و محصولی که تازه جوانه زده و حساسیت زیادی به سرما داشت، دچار خسارت شد.

عباسیان تصریح کرد: کشاورزانی که هزینه زیادی برای تهیه بذر اصلاح شده و هزینه کشت داده‌اند مجبور هستند مزارع خود را مجدداً کشت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی جاجرم در انتها گفت: توصیه می‌شود کشاورزان برای جبران چنین خسارت‌هایی محصولات خود را بیمه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان