Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:02:09 GMT

۵ هزار عدد ماسک در مهاباد توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۱۵۵

۵ هزار عدد ماسک در مهاباد توزیع شد

نادر قادرزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد ماسک با توجه به شیوع ناگهانی ویروس کرونا در این شهرستان و تغییر شرایط به وضعیت قرمز توسط داوطلبان هلال احمر در نقاط پر جمعیت و در داخل شهر به صورت رایگان در بین اقشار مختلف با اولویت کسانی که ماسک ندارند، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد ماسک توسط فرمانداری در اختیار این سازمان قرار گرفته است، تاکید کرد: با توزیع ماسک رایگان می‌خواهیم فرهنگ استفاده از ماسک را بیشتر در بین مردم ترویج کنیم تا به سمت کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا و وضعیت رضایت‌بخش برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست هلال احمر مهاباد بیان کرد: در همین راستا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آگاهی از نحوه صحیح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و موازین بهداشتی نیز توسط داوطلبان هلال احمر و آمران سلامت به شهروندان اطلاع‌رسانی شد.

قادرزاده تاکید کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر اینکه از زمان شیوع ویروس تاکنون به طور مستمر در کنار کادر پرتلاش درمانی بوده است در طرح آمران سلامت نیز تاکنون حضوری فعال و موثر داشت.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع دوباره بیماری کرونا در مهاباد و قرمز شدن وضعیت مقابله با کرونا روز گذشته ۶ نفر از شهروندان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. 

هم اکنون قسمت اعظمی از ظرفیت بیمارستان این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و شمار مبتلایان بستری به ۶۵ نفر رسیده است که نسبت به روزهای گذشته ۲ برابر است.

همچنین تداوم عادی انگاری‌ها و بی توجهی برخی از شهروندان به رعایت شیوه‌ها نامه های بهداشتی باعث شد تا یک مادر ۲۵ ساله نیز عصر روز گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دهد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان در ادامه روند افزایشی خود به هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است که ۳۰۰ نفر بیشتر از یک هفته گذشته است.

تاکنون حدود ۱۳۸ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که ۶.۳ درصد کل مبتلایان کشوری است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک مهاباد آذربایجان غربی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک مهاباد ویروس کرونا ماسک مهاباد آذربایجان غربی محدودیت های کرونا اخبار کنکور ویروس کرونا هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!