Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت:بیش از ۷۸درصد از روستاهای بالای۲۰ خانوار استان به ‏اینترنت دسترسی دارند.

قاسم جلیلی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مشکلات برخی از روستاهای استان در خصوص نبود اینترنت پرسرعت تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه مقرر ‏شده است ۸۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار به ‏اینترنت دسترسی پیدا کنند که هم اکنون بیش از ۷۸درصد آن محقق شده است و در تلاشیم تا پایان تیرماه بیش از تکالیف تعیین شده در برنامه،  تحقق پوشش روستاهای استان را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به تاکید وزیر ارتباطات در مورد بررسی وضعیت پهنای باند خروجی روستاهای استان افزود: از شروع سال جدید تمام گلوگاه های ارتباطی استان و خروجی پهنای باند روستاها برای ارائه اینترنت پرسرعت و خدماتی مطلوب به مشترکین پایش می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از آمادگی لازم برای پایداری حداکثری شبکه مخابراتی آذربایجان غربی همزمان با تشدید محدودیت های کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و همچنین تجربه افزایش مصرف پهنای باند مشترکین در ایام قرنطینه با هماهنگی اپراتور های ارتباطی و مدیریت مخابرات منطقه آذربایجان غربی اقدامات لازم برای پایداری شبکه و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین انجام شد.

جلیلی نژاد اظهار کرد:طبق هماهنگی صورت گرفته با اپراتورهای ارتباطی پایش ویژه تمام مراکز روستایی و مراکز MDF برای پایداری سرویس ADSL همزمان با شروع محدودیت ها از هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: باوجود افزایش پهنای باند بهره برداری شده به خاطر شروع دورکاری کارکنان، کلاس های مجازی دانشجویان و دانش آموزان تا کنون هیچگونه مشکل و قطعی در شبکه به وجود نیامده است.

جلیلی نژاد گفت:افزایش شیفت کاری کارشناسان فنی در مراکز مخابراتی کل استان در دستور کار قرار گرفته است،تا برخی از فعالیت های مردم مانند دورکاری کارکنان که به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی صورت می گیرد،مختل نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اینترنت پرسرعت آذربایجان غربی پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران از انهدام باند حفاران غیرمجاز در دره شهدای ارومیه و در حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد خبر داد و گفت:  پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

بهروز محبی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.

وی گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جستجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجار‌های بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت