Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبار یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۳۰.۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ نشان می دهد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن قاسمی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: در بخش اعتبارات هزینه ای قانون بودجه 1400، اعتبار یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی مبلغ 3450 میلیارد تومان در ردیف 24 جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) پیش بینی شده در حالی که این رقم در بودجه سال قبل 650 میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اعتبار صندوق بیمه کشاورزی نیز اظهار داشت: در قانون بودجه سال جاری در بند (2) تبصره (13) مبلغ 3320 میلیارد تومان برای پرداخت سهم دولت و تقویت این صندوق پیش بینی شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار نسبت به رقم 2277 میلیارد تومان سال گذشته، 45.8 درصد افزایش نشان می دهد.

استراتژی تشکیل سبد هوشمند از ابزارهای مالی در کشاورزی ایران

وی به اعتبار هزینه ای جدید برای خرید واکسن به منظور واکسیناسیون دام اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال جاری مبلغ 350 میلیارد تومان در جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) برای خرید واکسن واکسیناسیون دام پیش بینی شده است که با احتساب مبلغ 300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به همین منظور در ردیف اعتبار اصلی سازمان دامپزشکی کشور، مجموع اعتبارات مذکور به 650 میلیارد تومان بالغ خواهد شد.

قاسمی درباره اعتبار صندوق حمایت از تولید چای گفت: در قانون بودجه 1400 مبلغ 200 میلیارد تومان در ردیف 25 جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) پیش بینی شده که این رقم نسبت به اعتبار 160 میلیارد تومانی سال 99 رشد 25 درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی همچنین به ردیف هزینه ای جدید (4-50000) با عنوان یارانه سود تسهیلات تولید و صادرات زعفران اشاره و مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه امسال برای این منظور را 30 میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه ایران کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بودجه ایران کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قانون بودجه میلیارد تومان پیش بینی شده بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی