Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، چهار تیم فوتبال از ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقابت‌های خود را از هفته گذشته آغاز کردند، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد چهار نماینده ایران در این مسابقات هستند، اما کندوکاوی در تیم‌های حاضر و بازیکنان آن‌ها نشان می‌دهد مازندران هم یک تیم فوتبال در این رقابت‌ها دارد تیمی متشکل از ۱۱ بازیکن و یک سرمربی؟!

این تیم مازندرانی اگرچه اسم ندارد، اما آنقدر ستاره و بازیکن دارد که تیم‌های بزرگ کشورمان را آسیایی کرده است اسم‌هایی مانند فرهاد مجیدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، شجاع خلیل زاده، محمد عباس زاده و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

۵ سهم برای سرخ‌ها
پنج بازیکن مازندرانی در کاروان آسیایی پرسپولیس حضور دارند، مهدی عبدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی و امیرمحمد یوسفی دروازه‌بان سوم پرسپولیس مازندرانی‌های سرخپوشان پایتخت در این رقابت‌ها هستند.

مهدی عبدی مهاجم ۲۲ ساله و اهل قراخیل قائمشهر فعلا از دو بازی ۵ دقیقه برای حضور در بازی فرصت پیدا کرده و باید دید در مسابقات بعدی نظر سرمربی پرسپولیس به حضور او در زمین چه خواهد بود.

امید عالیشاه بازیکن ساروی ۲۹ ساله، وینگر باتجربه و کاپیتان دوم پرسپولیس نیز در این مسابقات نقش مؤثری برای سرخپوشان بازیسازی و مدیریت میانه میدان ایفا می‌کند مهره‌ای اثرگذار برای گل‌محمدی و پرسپولیس که در بازی مقابل الریان بسیار اثرگذار بود.


سیامک نعمتی اصالتا اهل آلاشت سوادکوه و یکی از مهره‌های اثرگذار در مرکز و جناح راست پرسپولیس است بازیکنی که سه سال قبل نخستین صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا با گل او به السد قطر رقم خورد.

فرشاد فرجی بازیکن ۲۷ ساله قائمشهری که از اسفند پارسال با قرارداد ۳۰ ماهه به پرسپولیس پیوست و این شانس را پیدا کرد که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد، اما تست کرونای او مثبت شد و ناچار شد به جای اردوی پرسپولیس، در قرنطینه قرار بگیرد او در صورت منفی شدن تست‌های پس از قرنطینه به اردوی پرسپولیس در هند اضافه می‌شود.

در کاروان پرسپولیس امیرمحمد یوسفی دروازه‌بان جوان بهشهری نیز به عنوان دروازه‌بان سوم سرخپوشان این تیم را همراهی می‌کند، اما با توجه به حضور حامد لک در ترکیب اصلی و نیمکت‌نشینی رادوشوویچ شانس حضور این دروازه‌بان در بازی‌ها تقریبا منتفی است.

از شمال تا تراکتور
تراکتور تبریز سه بازیکن مازندرانی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به خدمت گرفته است میثم تیموری مدافع چپ ۲۹ ساله و اهل روستای لیند سوادکوه به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب این تیم قرار دارد، مهره اثرگذار و باتجربه خط دفاعی تراکتور که در هر دو بازی در ترکیب اصلی تراکتور بود.


ابوالفضل رزاق‌پور هافبک و دفاع چپ ۲۴ ساله قائمشهری دیگر بازیکن مازندرانی تراکتوری‌ها در این مسابقات است او اگرچه با حضور بازیکنان مانند اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی کار دشواری برای حضور در خط هافبک دارد، اما در دو بازی برگزار شده ۱۵ دقیقه مقابل الشارجه بازی کرد.

مهم‌ترین گلزن تراکتور در این مسابقات نیز یک کیاکلایی است محمد عباس‌زاده بازیکن محبوب نساجی‌چی‌ها که از ابتدای فصل با جدایی از نساجی به تراکتور پیوست، در بازی تراکتور مقابل پاختاکور دو گل وارد دروازه ازبک‌ها کرد و نقش مهمی در کسب یک امتیاز از این بازی داشت هر چند در بازی دوم پایش به گلزنی باز نشد.

فولاد با یک مازندرانی
محمد قاسمی‌نژاد بازیکن ۳۴ ساله و باتجربه بابلی نیز دیگر فوتبالیست مازندرانی، کی از مهره‌های مهم فولاد و جواد نکونام در لیگ برتر فوتبال کشور است که اگرچه بخت حضور در این مسابقات با لباس فولاد را دارد اما در دو بازی این تیم مقابل السد و الوحدات اردن  فرصت حضور در زمین به او داده نشده است.


سرمربی مازندرانی‌ها آبی است
دیگر تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها استقلال تهران است که بازیکن مازندرانی را در خدمت ندارد اما سرمربیگری آن را فرهاد مجیدی  اهل قائمشهر برعهده دارد، مربی که با برد ۵ – ۲ مقابل الاهلی نوید روی کار آمدن مربی کاربلد را داده است.


آبی‌پوشان پایتخت یک بازیکن جوان هم از مازندران دارند آرش داجلیری دفاع راست ۲۳ ساله اهل تنکابن که او هم روی نیمکت استقلالی‌ها حضور دارد و منتظر فرصت است تا مجیدی او را در ترکیب این تیم قرار دهد.

یک مازندرانی هم لژیونر است
علاوه بر بازیکنان مازندرانی که در چهار تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها توپ می زنند ، یک بازیکن مازندرانی هم با لباس الریان قطر به میدان می رود شجاع خلیل‌زاده مدافع ۳۲ ساله بهنمیری که یکی از مهره‌های مهم پرسپولیس در دوره‌ قبلی لیگ قهرمانان آسیا بود، اما اکنون در تیم قطری مهره‌ای موثر است.


حضور ۱۱ بازیکن مازندرانی در یکی از معتبرترین مسابقات فوتبال قاره کهن نشان غنای فراوان این سرزمین در پرورش بازیکنان است بازیکنانی که فوتبالشان را از مازندران آغاز کردند و متاسفانه به دلیل مسایل مالی، حمایت نشدن تیم‌های خصوصی و ضعف تیمداری در خارج از مازندران برای تیم‌های دیگر می‌درخشند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا فوتبال مازندران لژیونرهای فوتبال ایران لیگ قهرمانان آسیا بازیکن مازندرانی رقابت ها دروازه بان دو بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...

پرسپولیس در جام حذفی باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت. یک دیدار جذاب و پرگل که ۱۲۰ دقیقه تماشاگران را در هیجان نگه داشت و سرانجام در ضیافت پنالتی بلیط صعود به میزبان رسید.

حذف پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی آنقدر اتفاق مهمی بود که روی خیلی از اخبار و حواشی سایه بیندازد، اما وقتی که غبار هیجان بخوابد، وظیفه کارشناسان است که حقایق بازی را ببینند و آنالیز کنند.

در این مسابقه پرسپولیس ضعف‌های عجیب و غریبی داشت، اما بازیکنان درخشانی هم داشت. بازیکنانی مثل آل‌کثیر و اورونوف که در همان دقایق ابتدایی نیمه اول تیم مهمان را دو گل پیش انداختند. عیسی در وقت اضافه هم دوباره گل زد.

این روز‌ها خیلی‌ها از کیفیت کار مربی برزیلی پرسپولیس صحبت می‌کنند. آشکارا سبک بازی این تیم تغییر کرده و دیگر نسبت به زمان گل‌محمدی با تیم محتاطی طرف نیستیم. تیمی که بعد از زدن هر گل به فکر زدن گل‌های بعدی است و، چون به حمله فکر می‌کند، در دفاع هم زیاد غافلگیر می‌شود.

همه این حرف‌ها تکراری است، اما یک حقیقت پنهان هم دارد. اینکه هر مربی سیستم و روش بازیش را بر اساس داشته‌هایش طراحی می‌کند. تصور کنید اگر همین دو بازیکن در اختیار یحیی گل‌محمدی بودند چقدر می‌توانست در نتایج این تیم و سرنوشت نیمکت پرسپولیس موثر باشد!

بدون شک داشتن همین دو بازیکن یعنی عیسی و اورونوف در دور رفت می‌توانست چنان تغییری ایجاد کند که یحیی گل‌محمدی حالا حالا‌ها امپراطور سرخ باقی می‌ماند. به خصوص در شیوه بازی تیم یحیی که خط دفاعی سر و سامان بهتری داشت و گل زدن به این تیم سخت بود.

در این سال‌ها تیم یحیی اکثر مواقع وقتی گل اول را می‌زد و جلو می‌افتاد، برنده بازی بود و هر زمانی این تیم از داشتن یک بازیکن تمام کننده و گلزن رنج می‌برد پرسپولیس هم به دردسر می‌افتاد. فقط فرض کنید حتی یکی از این دو بازیکن در تیم یحیی حضور داشتند که فرصت‌های بالای ۷۰ درصدی را همیشه گل می‌کنند، آن وقت الان چقدر همه چیز تفاوت داشت!

 

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • چرا ۲ ستاره پرسپولیس تعویض شدند؟
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • اگر رضاییان برگردد، بعد از عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس می‌شود
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا