Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:05:49 GMT

تولید گوگرد پالایشگاه گاز ایلام هفت درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۵۱۶

تولید گوگرد پالایشگاه گاز ایلام هفت درصد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، روح اله نوریان روز دوشنبه اظهار داشت: با وجود شرایط خاص و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، در سالی که توسط مقام معظم رهبری بنام سال "جهش تولید" نامگذاری شده بود با تلاش کارکنان این پالایشگاه ضمن توجه به پایداری تولید، برای تحقق این نامگذاری و افزایش تولید تلاش زیادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گوگرد تولیدی این پالایشگاه در سال گذشته در بازارهای داخلی به فروش رسیده است که نسبت به سال پیش از آن از لحاظ وزنی و ریالی رشد چشمگیری داشته است. 

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: گوگرد تولیدی این شرکت در داخل کشور از سوی خریداران در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس کالا و همچنین به صورت مستقیم از پالایشگاه خریداری می شود.

نوریان اضافه کرد: به واسطه کیفیت بالا و خلوص ۹۹ درصدی گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام، بهترین کاربرد آن برای فرآوری و تولید محصول جدید در مسیر تولید کود بنتونیتی است.

وی با بیان اینکه در سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برنامه تولید گوگرد بنتونیتی که حاصل آن افزایش کیفیت و تولید محصولات مرغوب کشاورزی و کسب درآمد بیشتر در دست اقدام است، یادآور شد: از موانع مهم رشد و توسعه این صنعت در کشور عدم استقبال سرمایه گذاران در حوزه صنایع پائین دستی و تبدیل و فرآوری گوگرد است که در صورت انجام این مهم کسب ارزش افزوده بالاتر، جلوگیری از خام فروشی و اشتغال زایی از دستاوردهای آن خواهد بود.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران ایلام شرکت ملی پالایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران ایلام شرکت ملی پالایش شرکت ملی گاز ایران ایلام شرکت ملی پالایش اخبار کنکور گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد