Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:10:01 GMT

پاکستان: خشونت‌ها در افغانستان باید کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۶۴۳۹

پاکستان: خشونت‌ها در افغانستان باید کاهش یابد

در حالی که اشرف غنی نسبت به دخالت‌های دولت اسلام‌آباد در کشورش هشدار داده است، وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام حمایت از روند صلح افغانستان اظهارداشت که خشونت‌ها در این کشور کاهش یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان اظهارداشت که روند صلح و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای پس از خروج نیروهای خارجی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، قریشی در گفت‌وگوی تلفنی با حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان درباره خروج آمریکا و همکاری در عرصه‌های امنیتی، سیاسی و توسعه‌ای دو کشور نیز تبادل نظر کرده است.

اتمر و قریشی همچنین تقویت همکاری‌های منطقه‌ای را در کنار حمایت‌های جامعه جهانی در روند صلح افغانستان را با اهمیت عنوان کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به حمایت‌های کشورش از افغانستان صلح آمیز اطمینان داد و گفت که خشونت‌ها در این کشور باید کاهش یابد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، قریشی ضمن تاکید بر راه حل سیاسی این بحران اظهارداشت که پاکستان آماده حضور در نشست سه جانبه با افغانستان و تریکه است و در کنفرانس صلح استانبول نیز شرکت می‌کند.

قریشی در این گفت‌وگوی تلفنی از حنیف اتمر دعوت کرد تا پس از نشست استانبول به پاکستان سفر کند.

صلح افغانستان، محور تماس رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر پاکستاننماینده ویژه اشرف غنی: پاکستان نمی‌تواند به طالبان دستور دهدتاکید پاکستان به ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان

این گفت‌وگوی تلفنی درحالی انجام شده است که رئیس جمهور افغانستان روز گذشته درباره پاکستان گفت که اگر کشور ما ناامن باشد، آن کشور نیز نا آرام است. اگر شما آسایش ما را می‌خواهید، آنها نیز آسایش خواهند داشت».

وی خطاب به دولت اسلام‌آباد نیز نیز تاکید کرد که انتخاب دوستی و دشمنی در دست شما است، درصورتی که پاکستان دوستی را انتخاب کند، افغانستان آماده است که با افزایش همکاری کشورهای منطقه و جهان، با پاکستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد