Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه شرایط برای رسیدگی و درمان بیماران سرپایی فراهم شده است، گفت: مردم با هر علائم گوارشی و تنفسی باید حدس بزنند که بیماری کروناست مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

به گزارش برنا؛ مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در جمع خبرنگاران، از ایجاد بخش‌های بستری سرپایی در بیمارستان‌های البرز خبر داد و‌ گفت: برای افرادی که نیاز به درمان‌های بیمارستانی و تزریقی دارند، اما می‌توانند به منزل برگردند، بخش‌های بستری موقت در بیمارستان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر  از سویی کاهش بار بیمارستان‌هاست و از سوی دیگر روند بهبودی  بیماران در منزل با آرامش روحی بیشتر و  رسیدگی بهتر،  کوتاهتر و سریعتر خواهد بود.

وی ادامه داد: داروهای لازم برای بیماران سرپایی، داروها در دسترس داروخانه های منتخب، پزشکان بخش خصوصی و پزشکان مراکز بهداشتی قرار گرفته و راحت تر می توانند تجویز کنند  این کمک می کند که بیماران کمتر به سمت سیر پیشرفته بیماری وارد شوند و سریعتر بهبود  پیدا کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مردم با هر علائم گوارشی و تنفسی باید حدس بزنند که بیماری کروناست مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، افزود: از شهروندان تقاضا دارم با کوچکترین علامت تنفسی و گوارشی به پزشک مراجعه و  به موقع درمان ها را شروع کنند و نگران نباشند چرا که  ۸۰ درصد موارد بیماری، خفیف است  و یا با درمان‌های دارویی در منزل درمان می شود.

وی همچنین با اشاره به گسترش شیوع بیماری از پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های خصوصی البرز  به دستور استاندار خبر داد.  

بابایی همچنین یادآور شد: وضعیت در پیک چهارم بیماری کرونا  بسیار سخت تر از گذشته است و شاهد رکوردهای جدیدی در از دست دادن جان هموطنان در نقاط مختلف کشور و البرز هستیم و تا زمانی که همه ما به صورت جدی رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را جدی نگیریم، این وضعیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه ما  باید به نوبه خود بیماری را جدی بگیریم و مردم برای حفظ جان خود باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ افزود: قرار نیست همه شهر تعطیل باشد.  ما باید برای جان خودمان ارزش قائل باشیم. در دوره های قبل بیماری کرونا، مردم برای اینکه از منزل خارج نشوند، نان را هم در خانه  درست می کردند. ضرورتی برای حضور در صفوف طویل نانوایی و آش و .. غیره نیست و می توان  از غذاهای خانگی استفاده کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت