Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با ورود سامانه کم فشار و افزایش دمای هوای استان تا ۴۰ درجه سانتی گراد، منابع طبیعی گلستان درباره وقوع آتش‌ سوزی در عرصه‌های جنگلی استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، با فعال شدن سامانه کم فشار حرارتی در استان گلستان امروز و فردا، مردم در مناطق مختلف استان هوایی تابستانی را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امروز به تدریج امواج سامانه کم فشار حرارتی فصلی در استان‌های شمالی کشور گسترش می‌یابد که نتیجه آن تقویت جریانات جنوبی، افزایش دما و کاهش رطوبت خواهد بود.

 اوج فعالیت این سامانه در استان گلستان روز چهارشنبه است که پیش بینی می‌شود دمای هوا را در برخی مناطق استان تا حدود 40 درجه سانتی گراد افزایش دهد.

کاهش شدید رطوبت و خشکی هوا در کنار وزش باد گرم، شرایط را وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی مهیا کرده است و در همین زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز درباره آتش سوزی در جنگل‌های هیرکانی هشدار داده است.

پایداری هوای "قابل قبول "در تهران/ افزایش دمای هوا از فرداآخر هفته اصفهان با وزش باد شدید و افزایش دما همراه استهوای تهران "ناسالم" شد/ تداوم افزایش دمای هوای تهران

منابع طبیعی استان از مردم خواسته در این روزها از برافروختن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش در هنگام بازگشت از منطقه، نسبت به خاموش کردن آن اقدام و پس از اطمینان، اقدام به ترک محل کنند. با اینحال نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز به ویژه در شرق استان در آماده باش هستند.

این سامانه گرم و کم فشار تا اواخر وقت چهارشنبه در استان فعال است و در اوایل بامداد پنج شنبه سامانه مرطوب و پرفشار وارد استان می‌شود که در این مقطع زمانی شاهد وزش شدید باد در برخی از مناطق خواهیم بود.

با فعال شدن سامانه مرطوب و پرفشار از روز پنج شنبه شاهد آخر هفته‌ای خنک‌تر با بارش‌های پراکنده و آسمانی ابری خواهیم بود.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عرصه های جنگلی دمای هوا کم فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سامانه بارشی از فردا (پنج‌شنبه) در استان تقویت می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی در استان، شاهد بارش‌های رگباری در مناطق مختلف این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری و رعد و برق بیشتر در مناطق نیمه غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد، افزود: با وجود اینکه آسمان زنجان تا حدودی ابری است اما از بعد از ظهر امروز شاهد وزش باد و بارش خفیف باران در ارتفاعات خواهیم بود.

این مسوول با تاکید بر اینکه روز جمعه هفته جاری بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده، هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان طی روزهای آینده هوای خنک‌تری را نسبت به شرایط امروز تجربه خواهند کرد، ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۸ و ۲۷ درجه، ابهر ۸ و ۲۶ درجه، خرمدره ۹ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار ۷ و ۲۳ درجه، سلطانیه ۵ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6093797

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس