Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:56:12 GMT

بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی در آستارا آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۰۵۷۷

بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی در آستارا آزادسازی شد

گل محمدی گفت: بیش از پنج هکتار از اراضی ملی در روستاهای بخش لوندویل شهرستان آستارا آزادسازی شد.

«محمد جعفر گل محمدی» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بندر آستارا، اظهارکرد: بیش از پنج هکتار از اراضی ملی در روستاهای چلوند، شیری حیاطی و کانرود بخش لوندویل شهرستان آستارا آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه آزادسازی اراضی ملی توسط عوامل یگان حفاظت شهرستان آستارا و با همکاری پاسگاه انتظامی بخش لوندویل انجام شد، افزود: در این خصوص سه نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی تصریح کرد: عوامل یگان حفاظت آستارا همچنین روز گذشته طی بازرسی از خودروهای حامل بار در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل یک دستگاه اتوبوس را که با بار ۵۰ گونی خاک برگ در حال تردد به استان اردبیل بود توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان ارجاع دادند.

 

گل محمدی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی سیاست اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، گفت: همه باید در صیانت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم و با متصرفان، قاچاقچیان و متعرضان به منابع ملی برخورد قانونی می شود.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: ۳۲ هزار هکتار از این اراضی را گونه های جنگلی بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون فرا تشکیل می دهند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادسازی اراضی ملی بخش لوندویل توقیف خودرو بندر آستارا منابع طبیعی اداره منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان