Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشان فداکاری «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلبان شهید «فیروز شیخ حسنی» تعلق گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه  مرکز اطلاع رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «فیروز شیخ حسنی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید خلبان فیروز شیخ حسنی، سال ۱۳۲۸ در اصفهان به دنیا آمد. دوران نوجوانی و جوانی را در اصفهان به تحصیل اشتغال داشت و پس از اخذ دیپلم ریاضی سال ۱۳۴۹، در آزمون ورودی دانشکده افسری شرکت کرد و با قبولی در این آزمون، وارد دانشکده افسری شد.

وی پس از  طی دوره عمومی دانشکده افسری، به علت علاقه شدید به پرواز، وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. پس از طی دوره مقدماتی در ایران، دوره عالی و تکمیلی پرواز را در آمریکا گذراند و با اخذ نشان و مدرک خلبانی در سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشت و برای پرواز با هواپیمای اف۵  انتخاب شد.

با شروع جنگ تحمیلی در روز سی و یکم شهریورماه سال ۱۳۵۹، پایگاه چهارم هوایی دزفول توسط جنگنده های دشمن بعثی بمباران شد. پس از بمباران پایگاه، شهید والا مقام، جهت بررسی خسارات وارده به داخل باند رفت که مجدداً هواپیمای دشمن پایگاه را بمباران  و خلبان فیروز شیخ حسنی مورد اصابت  ترکش قرار گرفته و به‌افتخار شهادت نائل آمد/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فیروز شیخ حسنی جمهوری اسلامی نشان فداکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین بیان کرد: ملت مظلوم فلسطین برخلاف کمبود امکانات رسانه‌ای و فناوری توانستند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند.

وی افزود: عملیات وعده صادق و شکست همینه رژیم صهیونیستی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا، بیش از گذشته اثبات شد.

امام جمعه خمین با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان ادامه داد: ملت پاکستان از انجام عملیات وعده صادق بسیار خوشحال شدند و آیت الله رئیسی در وقت مناسب و در راستای تقویت همکاری‌ها به این کشور سفر کرد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم تاکید کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران میدان پیشرفت جامعه هستند و باید از ویژگی‌های برجسته ای برخوردار باشند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار در زمان انحرافات دینی مانند چراغی روشن جامعه را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر نیز گفت: مسئولان برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

حجت الاسلام میرصادقی جامعه کارگری را وفادار به انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: کارگران هزاران شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.


.

کد خبر 6089091

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد