Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:30:05 GMT

اجرای ۱۳ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب خوی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۴۴۲۹

اجرای ۱۳ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب خوی

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی از اجرای نزدیک به ۱۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر خوی در سال گذشته خبر داد.

«تقی پاشائی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت : با اجرای 12 کیلومتر و 810 متر از شبکه جمع آوری فاضلاب از آلودگی آبهای زیرزمینی جلوگیری و استفاده دوباره از آب فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی افزود : با توجه به جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی این شرکت در سال گذشته با وجود مشکلات و موانع در مناطق برنامه ریزی شده و اولویت بندی شده بیشتر از تعهدات بودجه ای خود پروژه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب را اجرا نموده است .

پاشائی اظهار کرد : با اشاره به پرهزینه بودن اجرای طرح های فاضلاب و چالش های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن ها بر اجرای طرح های فاضلاب، یادآور شد؛ علی رغم مشکلات موجود، شرکت تمام توان خود را برای تکمیل و اجرای طرح های فاضلاب در سال 99 به کار گرفت.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت عمده مناطق اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در سال گذشته را کوی صفا ، کوی حافظ ،24 متری امین نژاد، زنبورداران ، بلوار رسالت ، بلوار حاجی حسینلو و بلوار حجازیفر عنوان کرد.

وی  خاطر نشان کرد : وجود فاضلاب نه تنها نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود، بلکه باید آن را به عنوان بخشی از راه حل چالش هایی دانست که اکثر جوامع در حوزه محیط زیست با آن روبرو هستند دانست.

این مسئول به ضرورت تغییر دیدگاه ها به منظور ارتقای آگاهی و تقویت آموزش در جهت به اشتراک گذاری مزایای استفاده مجدد از پساب فاضلاب، اشاره کرد و گفت: در اغلب مصارف ۸۰ درصد آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می شود که ۹۹درصد آن آب بوده و تنها ۱ درصد آن ناخالصی های جامد می باشد که همین درصد ناچیز در فاضلاب، دارای حد زیادی از آلودگی است به نحوی که می تواند آب را آلوده کند.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارومیه فاضلاب آذربایجان غربی شبکه جمع آوری فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بازدیدهای مکرر میدانی در بارندگی‌های خوب چند روز اخیر به خصوص در شهر زاهدان نشان داد اجرای طرح‌های مطالعاتی در چند سال گذشته برای هدایت روان آب‌های حاصل از بارندگی، چگونه در کاهش میزان مخاطرات و استحصال روان‌آب‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که باید قدردان این نعمت الهی بود، پس از کاهش سرعت آب با مدیریت آب و هدایت و نگهداری آنها در نقاط پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌های بالا دستی، درصد قابل ملاحظه‌ای از این آب‌ها در سیراب کردن سفره‌های زیرزمینی تأثیرگذار خواهند بود.

بیجار افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که همواره قبل از وقوع مخاطره‌ها در الویت قرار دارد و سبب کاهش خطر، سوانح و حوادث می‌شوند؛ اطلاع‌رسانی به موقع است و یکی از این ظرفیت‌هایی که در این مدت از آن استفاده شد، شوراها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانگونه که اعضاء شورا از بطن مردم و با انتخاب آنها انتخاب می‌شوند و یکی از دغدغه‌ها و وظایف آنها همکاری با مسئولین اجرائی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، بنا به‌ درخواست آنان است؛ مسلماً میزان پاسخ دهی و اقدامات اعضاء شورا در اینگونه مواقع برای کاهش مخاطرات، در ارزیابی عملکرد آنها، از الویت‌های این دستگاه نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان