Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع با اعلام اینکه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت قبل از کرونا به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در روز خدمات‌رسانی می‌کرد که در حال حاضر این تعداد به حدود ۵۰۰ هزار مسافر در روز رسیده است، گفت: هر چند این روزها تقریباً هیچ مسافری بدون ماسک وارد اتوبوس نمی‌شود اما نگرانی از ابتلا به کرونا در موج چهارم، بر دغدغه مسافران و رانندگان اتوبوس افزوده و بر کاهش تعداد مسافران مؤثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اولویت نخست ما، حفظ ایمنی و سلامت مسافران و رانندگان اتوبوس و سایر کارکنان شرکت واحد است، افزود: عملاً با ناوگان موجود، فاصله‌گذاری مورد نظر در ساعات اوج مسافر امکان پذیر نیست و تنها راهکار موجود، خرید اتوبوس‌های جدید و تقویت ناوگان است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه رانندگان اتوبوس روزانه با تعداد قابل توجهی از مسافران سر و کار دارند و این مسئله، احتمال ابتلای این عزیزان به کرونا را بالا می برد، خاطرنشان کرد: از طریق مدیریت شهری، همچنان پیگیر واکسیناسیون رانندگان شرکت واحد هستیم و امیدواریم این موضوع با مساعدت ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

روز زمین پاک فرصتی برای در خواست از دولت برای حمایت بیشتر از مترو

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه با بیان اینکه زمین بستر حیات پایدار است گفت: روز زمین پاک فرصتی است تا از دولت در خواست حمایت و مساعدت داشته باشیم.

 فرنوش نوبخت در این باره افزود: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ٢ اردیبهشت ماه در سراسر دنیا برگزار می شود و باید فرهنگ حفاظت و صیانت از این کره خاکی که باعث حیات  آحاد مردم است در بین افراد جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه به مقوله آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا بخصوص در کلانشهرها امروز به یکی از مشکلات تبدیل شده که تنها  با توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری بخصوص مترو امکان پذیر است.

نوبخت با بیان اینکه مترو تهران و حومه دست رنج تلاش و زحمات بیش از سی سال افراد زیادی بوده است تصریح کرد: امروز نیازمند حمایت از سوی بخش های مختلف بخصوص حمایت دولت است تا این سرمایه حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: مترو تهران پاک ترین مجموعه حمل و نقل عمومی است و توانسته جایگاه خوبی را در بین کشورهای دیگر کسب کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه این ناوگان در حال حاضر با ۱۳۷ ایستگاه از نظر تعداد ایستگاه ها رتبه ۲۳ و از نظر طول خطوط در جهان رتبه ۱۵ و در آسیا جایگاه ۱۱ را دارد،  خاطرنشان کرد: از آبان ماه هزار ۱۳۹۶ تا فروردین ماه امسال ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر با مترو تهران جابجا شده اند این در حالی است که تعداد ناوگان ما از کل مجموعه راه آهن بیشتر است اما هیچ قانون حمایتی نداریم و حتی در شرایط کرونا نتوانستیم از هیچ بخشی، کمکی دریافت کنیم، امیدواریم با توجه به شعار روز زمین پاک، "احیای دوباره زمین همراه با افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار" شاهد حمایت های بیشتری از سوی دولت برای توسعه و تعمیر و نگهداری مترو تهران باشیم.

تشریح برنامه های زیست محیطی منطقه ۱۹ در روز زمین پاک

برنامه های مناسبتی شهرداری منطقه ۱۹ برای گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با هدف نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست تشریح شد.  

 شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به ضرورت حفظ حیات محیط زیست و نهادینه سازی آن به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین شهروندان گفت: در همین راستا برنامه های مناسبتی روز جهانی زمین پاک با محوریت اراده عمومی برای احیای زمین و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور نشر پیام های زیست محیطی در هفته زمین پاک اجرا می شود.

علی توکلی افزود: به همین مناسبت مسابقه مجازی با موضوع راه های حفاظت از زمین به منظور جمع آوری ایده های شهروندان برای حفظ و نگهداری این موهبت الهی تدارک دیده شده که تا ۱۰ اردیبهشت تدارک دیده شده است.  

وی با بیان اینکه در پایان مسابقه از ۱۰ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد، ادامه داد: شهروندان می توانند نظرات و ایده های خود را در قالب های مختلف اعم از نقاشی، داستان نویسی، مقاله نویسی، عکاسی، کاریکاتور، روزنامه دیواری و ...از طریق آدرس اینستاگرام: @mohitezist_region۱۹ ارسال و یا بهآدرس mohitezist@gmail.com  ایمیل کنند. همچنین زمینه ثبت آثار برای شهروندان منطقه از طریق واتساپ، تلگرام و یا شبکه شاد به شماره همراه ۰۹۱۲۸۱۹۸۴۴۹ فراهم شده است.

شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد: توزیع کیسه های پارچه ای و استقرار مخازن مخصوص جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان ولایت از دیگر اقدامات زیست محیطی این منطقه به مناسبت روز جهانی هوای پاک است. ضمن اینکه به همین مناسبت پیام های زیست محیطی و فیلم های آموزشی درخصوص مباحث عوامل آلوده کننده زمین، نقش پسماندها در تخریب محیط زیست و... و. در فضای مجازی منتشر می شود.

نصب دریچه‌های مفقودی معابر

شهردار ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۷ از نصب دریچه‌های مفقودی در سطح ناحیه سه توسط نیروهای اجرایی۱۳۷ خبرداد.

 سعید مرادی در این باره گفت: سرقت دریچه ها فلزی از چالش هایی است که شهرداری با آن مواجه است که علاوه بر هزینه های مالی برای شهروندان، جای خالی دریچه‌ها در مسیر تردد و معابر، خطرات جانی را برای کودکان، راکب موتورسیکلت و دوچرخه‌سواران به‌همراه دارد.

وی افزود: با توجه به سرقت تعدادی از دریچه‌های فلزی در سطح این ناحیه، با همت عوامل اجرایی اکیپ ۱۳۷ نسبت به ساخت و نصب دریچه‌های مفقودی در خیابان های شهیدان بدخشان کمالی، اکبر سوری و شهسوار حقیقی شمالی و جنوبی اقدام شد.

مرادی تصریح کرد: نصب و مرمت دریچه های خیابان های شهید اکبر سوری، شهید شهسوار شمالی و جنوبی و شهید بداخشان کمالی  توسط عوامل اجرایی ۱۳۷ ناحیه۳ انجام شد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اخبار کنکور رانندگان اتوبوس مدیرعامل شرکت روز زمین پاک زیست محیطی مترو تهران روز جهانی شرکت واحد محیط زیست دریچه ها منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی

تین نیوز

25 سال خدمات رسانی بدون تلفات جانی در مترو تهران، گواهی بر تعهد راسخ شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به حفظ ایمنی مسافران و نمادی از تلاش شبانه روزی کارکنان در این عرصه است.

 شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن گرامی داشت هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی و حمل و نقل، فرصت را مغتنم می داند تا از تلاش های بی وقفه کارکنان مترو تهران و حومه که در راستای ارتقای ایمنی سفر شهروندان با این وسیله حمل و نقل پاک، ارزان و کارآمد از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، قدردانی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مترو تهران با دارا بودن 159 ایستگاه و 296 کیلومتر خطوط ریلی، روزانه میلیون ها مسافر را جابجا می کند و به همین دلیل، ایمنی در این مجموعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در همین راستا شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با علم به اهمیت حیاتی توجه به ایمنی در سیستم حمل و نقل ریلی انبوه بر و با اتکا به دانش و تجربه تخصصی کارکنان خود، اقدامات متعددی را برای ارتقای ایمنی سفر با مترو انجام داده و می دهد که از جمله آنها می توان به آموزش مستمر و ارتقای آگاهی کارکنان، نگهداری و بازرسی منظم تجهیزات و زیرساخت های خطوط مترو، شناسایی، ارزیابی و کاهش خطرات بالقوه در شبکه و استفاده از فناوری های ایمن اشاره کرد.
شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه متعهد به ارائه سفری امن و قابل اعتماد برای همه مسافران است و برای رسیدن به این هدف، در تمام ربع قرن فعالیت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. البته باید به این نکته هم توجه کرد که ایمنی در تمام سیستم ها از جمله مترو، یک تلاش جمعی است که به همکاری و دقت همه ذینفعان، از جمله مسافران نیاز دارد.
در پایان امیدواریم که با تقویت هرچه بیشتر تجهیزات و زیرساخت ها در کنار همراهی و همیاری کارکنان دلسوز این شهر زیرزمینی و مسافران گران قدر آن، متروی تهران بتواند رکوردهای خود در زمینه حفظ ایمنی را به طور مستمر ارتقا دهد و سفری امن و آرام را برای همه شهروندان به ارمغان آورد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند