Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان با اشاره به اینکه بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرمای کشور است، گفت: برای معرفی بیشتر این محصول در بازارهای شهرهای مختلف ایتالیا و دستیابی به بازار هدف مستمر و رو به رشد و حضور گسترده، باید نقشه راهی مشخص با در نظر گرفتن همه جنبه های تجاری و فرهنگی آن کشور تدوین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ داریوش صولت، در نشست مجازی رئیس اتاق کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی استان با موضوع توسعه تجارت خرما در میلان افزود: باید تلاش ها برای تغییر دیدگاه مردم ایتالیا نسبت به تفننی بودن خرما اصلاح و نقش مهمی در سبد غذایی آنها و در صنایع شیرینی پزی و شکلات سازی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، ایران سومین تولیدکننده خرمای جهان است، ادامه داد: باید این رتبه در بازارهای هدف معرفی و سپس ارتباطات تجاری ایجاد، بازاریابی ها انجام و سپس قراردادهای لازم منعقد شود تا نتیجه لازم برای توسعه صادرات به دست آید.

صولت، به نمونه ای از همکاری کنسولگری میلان با استان های کشور در زمینه صادرات محصولات آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته اتاق مازندران با مرکز تهیه و توزیع مواد کشاورزی و فرآورده های غذایی میلان قراردادی را منعقد کرد و کار صادرات محصولات منطقه را آغاز می کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان، ادامه داد: این مرکز نیاز بازار شمال ایتالیا با حدود 35 میلیون نفر جمعیت را تامین می کند و می تواند مرجعی برای تبادل نظر و شریک تجاری ایران در حوزه خرما باشد که باید به آن توجه کرد.

وی بیان کرد: در ایتالیا سوپرمارکت هایی با شعب زیاد و بازار مصرف اختصاصی فعال هستند که برای تامین کالاهای خود به صورت مستقیم اقدام می کنند که این سوپر مارکت ها نیز می تواند محل رجوع ما برای مراودات تجاری باشند. صولت خاطرنشان کرد: ایتالیا به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب یکی از معدود نقاط خاص در اروپاست که مواد غذایی را تامین و به سایر کشورهای اروپایی صادر می کند.

در ادامه این نشست رئیس اتاق کرمان با تاکید بر ساماندهی و توسعه صادرات کالاهای استان به ویژه کالاهایی با تکنولوژی بالا در سال 1400 گفت: باید اقتصاد ما صادرات محور باشد که لازمه آن تولیدی است که رقابت پذیر، بهره ور، با استفاده از تکنولوژی بالا و دارای برند باشد. سیدمهدی طبیب زاده، تصریح کرد: ایتالیا یکی از شرکای تجاری ایران در همه ادوار بوده و اکنون نیز با توجه به شرایط تحریم ها مراودات تجاری با ایران را همچنان حفظ کرده و کرمان نیز همواره از این فرصت همکاری استفاده کرده است. وی ادامه داد: 10 درصد صادرات کشور به ایتالیا، مربوط به استان کرمان است که در دو قلم کالا بوده که می توان حجم این صادرات و ارقام صادراتی را افزایش داد. طبیب زاده، با تاکید بر تجارت برد- برد بین دو طرف افزود: از سوی دیگر ماشین آلات ایتالیایی نیز در ایران و کرمان فعال هستند که این موضوع طرفین را به همکاری تشویق می‌کند.

در ادامه رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: ایران با 500 میلیون دلار  صادرات خرما به عنوان دومین صادرکننده این محصول در جهان است و در صورت رفع برخی مشکلات ناشی از تحریم ها این میزان صادرات به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

محسن رشیدفرخی، با بیان اینکه ایران از نظر تعدد ارقام خرما رتبه اول در دنیا را داراست، افزود: پس از رفع تحریم ها که امیدواریم بزودی شاهد آن باشیم می توان بهتر و گسترده تر از قبل در بازار خرمای جهان نقش آفرینی کرد. وی تصریح کرد: بهترین روش برای معرفی بیشتر خرمای ایران به جهان شرکت در نمایشگاههاست که انجمن ملی خرمای ایران آمادگی برقراری ارتباط با سرکنسول میلان در این زمینه را دارد.

در ادامه رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در بم گفت: امیدواریم بررسی های لازم برای استقرار پایگاهی در یکی از شهرهای کشور ایتالیا انجام شود تا هم نیاز داخل کشور ایتالیا پوشش داده شود و هم زمینه صادرات مجدد به سایر کشورهای اروپایی فراهم آید. محمدحسین اکبری یزدی، افزود: از سرکنسول ایران در میلان درخواست داریم راه های برقراری ارتباط با مراکز بزرگ توزیع مواد غذایی و محصولات کشاورزی و سوپرمارکت های ایتالیا را در اختیار صادرکنندگان استان کرمان قرار دهند تا بتوان برای توسعه صادرات این محصول تلاش کرد.

وی به بازدید چند سال گذشته جمعی از فعالان اقتصادی خرما کرمان از ماشین آلات بسته بندی در ایتالیا اشاره و اظهار کرد: کارشناسان ایتالیایی اعلام کردند که خرمای بم به دلیل ظرافت پوست آن قابلیت بسته بندی اتوماتیک با استفاده از این ماشین آلات را ندارد و قرار شد مطالعات لازم برای تولید ماشین آلات برای بسته بندی خرما توسط یکی از شرکت های ایتالیایی انجام شود که کار متوقف مانده و این موضوع باید پیگیری شود.

گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی، پرسش های خود برای توسعه تجارت خرما با ایتالیا را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صولت بازار ایتالیا توسعه صادرات خرما برای توسعه صادرات ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترك ایران و چین گفت: به طور کلی و در سال های گذشته بیش از ۳۳درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار كالای صادراتی ما چین است البته تركیب صادراتی ما به همه كشورها بر اساس امار گمرك بیش از ۸۰ درصد كالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ بغیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان كه تولیدی بوده است.

حریری تصریح کرد: ۹۱ درصد كالای صادراتی ما به چین از فراورده های نفتی است كه اصولا در تركیب صادرات مشكل داریم. در بازار های بین المللی كیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر كیفی رقیب ندارد كه بازار دست ایران است.

او با بیان اینكه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصتها و چالشهای صادرات به چین را بررسی كردیم گفت: حدود ۵سال پیش بر كالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشكالات صادرات به چین كارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مركبات، فرش و صنایع دستی،سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران بعنوان كالای غذایی صادرات انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده كه در سال های اخیر با پیدا كردن بازارهای متنوع در این كشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفته ایم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین لیست كالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: سال گذشته ماشین الات الیاف نانو و هایتك به چین صادر كردیم و درصدد پیداكردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه ها، كفش دست سوز و شیرینی و شكلات، در حوزه ظروف آشپرخانه پلیمری كه تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاك مردانه با برندهای معتبر متمركز شده ایم.

وی اظهار امیدواری كرد: همه كالاهای تولید كشور كه در فرایند تولید میزان ارز آن كمتر از ۲۵ درصد هزینه كالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده كنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد