Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا پی‌گیر وضعیت 2 فضای درمانی در شهرهای دهدشت و لنده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونا اظهار داشت: در خصوص بیمارستان باشت که ۱۵ روز پیش راه‌اندازی شده، می‌تواند از شهرهای همجوار بیماران را پذیرش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما تعداد مراجعه کنندگان به آن بسیار کم بوده و در یک روز تنها چهار بیمار به این بیمارستان مراجعه کردند که مجبور شدیم تعدادی از پرستاران خود را به دهدشت اعزام کنیم اما این بیمارستان از نظر نیرو و تجهیزات کمبودی ندارد.

محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی هم در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون هفته‌ای کمتر از ۲ هزار و یا ۱۵۰۰ بازدید از اماکن نداشته‌ایم هر چند در ۱۴ ماه اخیر خستگی بر تن همکاران ما وجود دارد اما این بازدیدها کماکان به قوت خود باقی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فعالیت برخی صنوف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آن‌ها اشاره کرد و گفت: برخی صنوف مثل تعمیرگاه‌ها و مکانیکی‌ها مشکل دارند که بازدید از آنها را دو برابر کردیم.

وی گفت: آن دسته از واحدهایی که زیر ۷۰ درصد رعایت می‌کنند مثل مکانیکی‌ها و پایانه‌ها بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

این مسئول گفت: بازدید از ادارات را نیز در طول هفته اخیر داشته‌ایم که رعایت پروتکلها نسبت به گذشته در ادارات استان بسیار بهتر شده است.

پوران‌فر دیگر معاون دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست اضطراری ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به دستور رئیس دانشگاه یاسوج از بیمارستان دهدشت بازدید به عمل آوردیم تا کمبودهای آنجا مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‌های مورد نظر را خریداری کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلینیک دهدشت را تا دوشنبه این هفته به صورت بهره‌برداری اولیه در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی گفت: در خصوص بستر درمانی لنده فقط وضعیت محوطه است که اعتبار نداشته و اعتباری برای آن گذاشته‌اند اما در خصوص تجهیزات آنجا هیچ مشکلی نداریم و دنبال تحویل آن از سوی بنیاد علوی هستیم.

استاندار نیز در ادامه اظهار کرد: باید از این دو فضا یعنی کلینیک دهدشت و بستر درمانی لنده استفاده بهینه‌ای شود و اگر کمبودی وجود دارد گزارش دهید تا آن را پیگیری کرده و برطرف شود لازم است که هماهنگی های لازم انجام شود و هر کجا که نیاز به مکاتبه باشد انجام می‌دهیم تا این دو فضای خوب کلینیک دهدشت و بستر درمانی لنده را وارد مدار کنیم چرا که دو فضای نوساز و مرتب هستند و در ادامه روزهای سخت نیاز استان است.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه اظهارات استاندار گفت: آنجا پزشک نداریم چرا که پزشک عفونی مورد نیاز است و نمی‌توان آن را راه‌اندازی کرد  نیرو هم می‌خواهد اما می‌توانیم کلینیک را برای بیماران چرام و دهدشت تجهیز کنیم.

سرهنگ عبدی پور گفت: در وردی شهرستان بویراحمد  و سایر ورودی شهرستان ها کنترل تردد وجود دارد و در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ خودرو جریمه می شود   وی بیان کرد : در شهر یاسوج سرکشی از باغات مهریان، تنگ  گنجه ای صورت گرفته و مشکلی وجود نداشت و در خصوص عروسی و عزا در ۲۴ ساعته گذشته موردی مشاهده نشد.   مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح گفت : سرکشی از بیمارستان ها برای کنترل نظارت ها وجود داشت، در این راستا بیمارستان شهید جلیل ۷۰ تا ۸۰ تخت خالی دارد، از طرفی  باید قرارد داد نیروی انسانی حل شود تا در زمان پیک آمادگی داشته باشند در این راستا لیستی معرفی شد که از آن لیست ۹ نفر جذب شد.   ساداتی ادامه داد: در بیمارستان دهدشت درمان سرپایی و  توزیع دارو  اقدام شود، در بیمارستان باشت تبلیغات عمومی برای رعایت پروتکل پیگیری شود و در بیمارستان گچساران بحث توزیع دارو به صورت سرپایی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد