Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@20:48:37 GMT

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه گرمایش زمین

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۲۳۱

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه گرمایش زمین

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی امروز خود در اجلاس مجازی آب و هوایی با مشارکت ۴۰ نفر از رهبران جهان به میزبانی آمریکا هشدار داد: گازهای گلخانه ای خطرناک در سطوحی هستند که طی ۳ میلیون سال مشاهده نشده اند.

وی افزود: دمای کره زمین ۱.۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته است که به آستانه فاجعه می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش تصریح کرد: ما در آستانه پرتگاه هستیم و باید مطمئن شویم که گام بعدی در مسیر درست قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: رهبران در همه جا باید وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته باید در اجلاس گروه ۷ در ماه ژوئن(خرداد)، بودجه عمومی آب و هوا از جمله مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار برای اقدامات آب و هوایی در کشورهای در حال توسعه را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: جوانان بزرگترهای خود را به انجام آنچه درست است، بکشانند. زنان در خط مقدم هستند.

گوترش در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ شهر تا سال ۲۰۵۰ به کربن صفر متعهد شده اند.

گوترش با ارایه دو مسیر برای کاهش دی اکسید کربن گفت: اول  با ایجاد یک ائتلاف جهانی یاید تا اواسط قرن به سمت انتشار خالص صفر درهر کشور، منطقه، شهر و هر صنعت حرکت کرد. دوم، با پیگیری یک دهه تحول. همه کشورها از صادر کننده های بزرگ گرفته تا باید مشارکت های جدید طرح های ملی خود را برای کاهش و انطباق ارائه دهند؛ اقدامات و سیاست های 10 سال آینده با یک مسیر کربن خالص صفر تا سال 2050  باید مطابقت داشته باشد.

47231

کد خبر 1507710

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست گرمایش جهانی گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم پاکسازی رود دره درکه که با حضور مهدی اسفندیاری مشاور اجرایی این اداره کل و... به مناسبت هفته زمین پاک در منطقه یک برگزار شد گفت: کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تکلیف قانونی است و دستگاه‌های خصوصی و عمومی در کنار شهروندان باید ملزم به اجرای آن باشند.

او با اشاره به شعار هفته زمین پاک گفت: با توجه به شعار امسال که " سیاره زمین در مقابل پلاستیک" است باید حفظ محیط زیست از این ماده زیانبخش دغدغه ای عمومی در نظر گرفته شود و مردم بدانند که کیسه پلاستیکی تبدیل به میکروپلاستیک می‌شود و به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند برای همین باید از رها سازی آن در محیط های طبیعی به خصوص بکر و طبیعت کوهستان خودداری کنند.

کریمی از همه شهروندان و مدیران و سازمان ها خواست با تدبیر و تلاش، مواد پلاستیکی را جایگزین مواد قابل بازیافت کنند و با فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت شهروندان، زمین را حفظ نمایند.

نوید انصاری مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک نیز گفت: برنامه های "هفته زمین پاک" از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه در منطقه یک برگزار شد و در این راستا پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه نیز با همکاری شهرداران ناحیه دو و کوهستان، مدیران و کارشناسان محیط زیست منطقه یک، اعضای خانه و کانون های محیط زیست، شورایاری محله درکه، کانون نوجوانان محله درکه و ... و با اجرای برنامه های نمایشی، میز خدمت از طرف مرکز بهداشت درکه همراه بود و در پایان به ۱۵ نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد