Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@14:23:24 GMT

کمیته رصد فضای مجازی برای انتخابات تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۴۷۷

کمیته رصد فضای مجازی برای انتخابات تشکیل شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دادخدا سالاری،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به بخشنامه ابلاغی رییس قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، گفت: ضرورت دارد همه دستگاه‌های نظارتی برای صیانت از آراء مردم پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان، بخشنامه ابلاغی را پیام صریح رییس قوه قضائیه برای متولیان امر دانست و گفت: آیت الله رییسی هوشمندانه و با درک حضور حداکثری مردم بدنه نظارتی دستگاه را به اجرای وظایف ذاتی خود الزام کرده است.

سالاری در ادامه تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی را دعوت به رعایت اخلاق انتخاباتی کرد و گفت: اگر خدایی ناکرده بداخلاقی‌های انتخاباتی واجد وصف مجرمانه باشد دستگاه قضا بدون توجه به خط و جناح منسوب، برخورد قاطع و بازدارنده‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد.

او افزود: قضات ویژه انتخابات بایستی پایش دقیقی پیرامون جرائم انتخاباتی انجام دهند و نباید کوچکترین تحرکی که به امنیت روانی جامعه در مقوله انتخابات خدشه وارد می‌کند از نگاهشان دور بماند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان «محمدعلی سلیمانی» معاون فضای مجازی و حقوق عامه دادسرای کرمان را به عنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات ۱۴۰۰ در مرکز استان کرمان تعیین کرده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی انتخابات 1400 استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که امروز ششم اردیبهشت ماه در صدا و سیمای لرستان برگزارشد، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صدا و سیمای استان و معرفی نامزد‌ها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهد بود.

استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزد‌ها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان هم در این مراسم از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبرداد.

علیرضا شیروی افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی اظهارداشت: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

وی سی مراسم ضمیمه می شود...

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات