Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج چهارم کرونا باعث شده تا اکثر نقاط کشور در موقعیت خطرناک قرار گیرد و همین امر باعث شده تا فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در آستانه انتخابات در محدوده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باقی بماند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عرفان توانا؛ * آخرین روز‌های فروردین در حالی سپری شد که موج چهارم کرونا در کشور جولان می‌دهد و رنگ قرمز بر نقشه کرونایی کشور نقش بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر باعث شد تا وضعیت دانشگاه‌ها و کلاس‌های عملی دانشجویان باز دچار تعطیلی شود. این مساله بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را درگیر کرده که با کرونا تقابل رودرویی دارند. از سوی دیگر برنامه ریزی‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها یا حداقل حضوری برگزار کردن امتحانات پایان ترم در برخی شهرستان‌های کم خطر، به باد رفت و بار دیگر، آموزش عالی کشورمان زیر سایه اینترنت و فضای مجازی قرار گرفت.

 

آغاز واکسیناسیون دانشجویان 

اما خبر خوبی که این روز‌ها از دانشگاه‌های علوم پزشکی شنیده می‌شود، واکسیناسیون دانشجویان کارآموز و کارورز است که در بیشتر استان‌های کشور آغاز شده و ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

دوره‌های کارآموزی و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تعطیل شد دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) تا اطلاع ثانوی تعطیل شد تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان کارورز پرستاری و مامایی شهرکرد آغاز واکسیناسیون دانشجویان و کادر درمان در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد مشهد فاز پنجم واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی انجام می‌شود دانشجویان هوای مردم کم‌برخوردار را دارند

ماه مبارک رمضان فرصتی برای برپایی بازارچه‌های خیریه یا جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش کمک مومنانه است. دانشجویان به بهانه میلاد امام حسن (ع)، کریم اهل بیت (ع)، اقداماتی برای کمک به خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار انجام دادند. بازارچه خیریه مجازی در دانشگاه علوم پزشکی البرز، توزیع بسته‌های معیشتی در نقاط مختلف کشور و برگزاری اردو‌های جهادی از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید:

بازارچه خیریه مجازی به همت جهادگران دانشگاه علوم پزشکی البرز برپا می‌شود توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه ۱۰۰ بسته معیشتی از سوی دانشجویان جهادگر مسجدسلیمان بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد دانشجویان بجنوردی پویش «اطعام حسنی» را به مناسبت میلاد امام حسن (ع) راه‌اندازی کردند اردوی جهادی درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در منطقه سمک برگزار شد جهادگران بسیج دانشجویی بوشهر در منطقه زلزله‌زده گناوه مشغول برآورد خسارات هستند فعالیت سیاسی دانشجویان زیر سایه کرونا! 

انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کرونایی دارد نزدیک می‌شود و امکان برگزاری تجمعات نیست. دانشگاه‌ها هم که تعطیل شده و نامزد‌های احتمالی نمی‌توانند در جمع جوانان برنامه‌های خود را برای اداره چهارساله کشور تبیین کنند. هم دانشجویان و هم نامزد‌ها و همه کسانی که می‌خواهند در این دوره انتخابات تأثیرگذار باشند، به فضای مجازی روی آورده اند. تشکل‌های دانشجویی همانطور که طی یک سال و چند ماه گذشته از نرم افزار‌های اجتماعی و فضای مجازی برای فعالیت‌های سیاسی و تشکیلاتی خود کمک گرفته اند، اکنون جلسات هم اندیشی و تبیینی خود را برای معرفی معیار‌های خود برای انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو، به فضای مجازی برده اند.

بیشتر بخوانید:

نشست مجازی با عنوان «مسأله یابی و نقش دانشجویان در انتخابات ۱۴۰۰» به همت قرارگاه شهید همدانی دانشجویان اصفهانی در نشستی مجازی بازگشت ایران به برجام را بررسی می‌کنند دانشجویان زنجانی رسالت جنبش دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کنند دانشجویان اصفهانی در نشست بررسی آرایش جریان‌های سیاسی شرکت می‌کنند بسیج دانشجویی فردوس قرارگاه بصیر را با هدف تولید محتوای انتخاباتی تشکیل داد


دانش و نوآوری در استان‌های مختلف می‌تواند باعث توسعه نقاط مختلف کشور به صورت متوازن باشد. در سمنان کارخانه نوآوری، مجتمع رویش فناوری، مرکز نوآوری آب، انرژی و کشاورزی و ... به همت پارک علم و فناوری این استان راه اندازی شده تا اهداف علمی برای حل مشکلات مردم در این استان شتاب بیشتری بگیرد.

 

توجه ویژه دانشجویان به حل مشکلات مردم

یکی از موضوعاتی که نیاز به ورود دانشجویان دارد، طرح کمربند سبز اهواز است. طرح این کمربند از سال ۹۰ و در برنامه ۵ ساله این استان مصوب شد. هدف از آن هم مهار گرد و غبار و کاهش میزان آلودگی هوا در این کلان شهر بود؛ طرحی که هنوز به سرانجام نرسیده است.

 

خبر خوش دادستان مرکز گیلان در هفته گذشته این بود که متهمان اصلی پرونده رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران بازداشت شده اند. رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به گیلان از این کارخانه بازدید کرده و دستور داده بود فردی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کرده، تحت تعقیب قرار گیرد.



در ایلام دانشجویان مطالبه گر بسیجی از دادستان خواستند تا هرچه سریع‌تر به کیفرخواست شهردار ایلام رسیدگی کند. آقای شهردار متهم تصرف غیرقانونی در بیت المال، اهمال در انجام وظایف قانونی که منجر به تضییع بیت المال شده و تدلیس در انجام معامله دولتی است.

 

پیگیری‌های مردمی و دانشجویی در قزل قیه هم به نتایج اولیه رسید. رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد که حکم خلع ید بهره بردار این معدن صادر شده و درصورتی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان شاکی این پرونده در جلسه اجرا حاضر شود و مصر به اجری این حکم باشد، قطعا حکم اجرا می‌شود.

فعالان دانشجویی در سیستان و بلوچستان این بار انتقاداتی را از نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی به مردم مطرح کردند. فعالان دانشجویی معتقدند که این روند ناقص و اسف بار توزیع کالا در سیستان و بلوچستان، یکی از چالش‌های جدی در بخش کشاورزی است.

 

مردم بشاگرد در هرمزگان ۳۰ سال است که با مشکل جدی کم آبی مواجه هستند. موضوعی که زندگی عادی مردم را تحت تأثیر قرار داده و از سوی دیگر توسعه بشاگرد را با مشکلات جدی روبه رو کرده است. مسئولان چند سالی است که وعده رفع کم آبی این منطقه را داده اند، اما هنوز این وعده عملی نشده است.

 

طرح آمایش آموزش عالی هنوز در مراحل اولیه اجرا قرار دارد و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است. دانشگاه کوثر با جایگاه علمی بالاتر از دانشگاه مادر خراسان شمالی، به عنوان یکی از دانشگاه‌های هدف وزارت علوم در طرح آمایش آموزش عالی است که البته در نهایت این دانشگاه کارکرد خود را از دست می‌دهد و به خاطره‌ها می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید:

تشریح فعالیت‌های عمرانی پارک علم و فناوری سمنان / راه‌اندازی ۴ مرکز نوآوری سرانجام طرح کمربند سبز اهواز چه شد؟ بازداشت متهمان اصلی پرونده رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران دادستان ایلام سریع‌تر به کیفرخواست شهردار رسیدگى کند چرا حکم خلع ید مالک متخلف معدن قزل قیه اجرایی نمی‌شود؟ رییس دادگستری کردستان: حکم خلع ید بهره‌بردار معدن قزل قیه صادر شد وضعیت اسف‌بار نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی / سود احتکار نصیب دلالان می‌شود قصه محرومیت شهرستان بشاگرد / کم‌آبی؛ امان مردم را بریده دانشگاه کوثر مأموریت‌گرا می‌شود یا ادغام؟ / وضعیت نامعلوم دانشگاه دخترانه بجنورد یک ساله شد! مطالبه‌گری در موضوعات جدید

با شروع واکسیناسیون پاکبان ها، انتظار می‌رفت که برخی مدیران و مسئولان از فرصت استفاده کنند و اعضای خانواده و بستگان خود را در نوبت واکسن پاکبان قرار دهند. این رخداد خوشبختانه در چند مورد بود که با پیگیری اقشار مختلف مردمی، از ادامه روند آن جلوگیری شد. دانشجویان نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت نبودند و مطالبه نظارت بیشتر بر روند واکسیناسیون را مطرح کردند.

 

در مشهد، دانشجویان مطالبه احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر شدند. این بیمارستان از ۵ سال پیش قرار است احداث شود. کلنگ احداث آن هم از سال ۹۴ به زمین نشسته، اما دولت حاضر به تأمین اعتبار آن نشد و زمینی که شهرداری برای احداث بیمارستان اختصاص داده بود، در ۵ سال گذشته خالی ماند.

پرونده انتقال آب بن_بروجن در چهارمحال و بختیاری نیز به تازگی در میان تشکل‌های دانشجویی گشوده شده است. این پروژه چند سالی است که به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌افتد و مردم امیدوارند که با بهره برداری این پروژه مشکل آب شرب نیمی از استان برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

دادستان خوزستان به مسئله تخلف در تزریق واکسن کرونای پاکبانان ورود کند دانشجویان گلستانی درخواست نظارت قضایی بر روند واکسیناسیون پاکبانان را مطرح کردند تزریق واکسن کرونا برای کارکنان شهرداری علی آباد کتول نباید انجام می‌شد مطالبه دانشجویان مشهدی برای تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد دستوری که ۵ سال است خاک می‌خورد! / وعده ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت برای تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد تعویق پروژه انتقال آب بن - بروجن به بهانه‌های مختلف / نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری در کم‌آبی هستند

اردیبهشت آغاز شده و فرصت های جدیدی برای دانشجویان وجود دارد؛ فرصت‌هایی برای حضور موثر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حل مشکلات مردم و کمک به پیشرفت کشور نیز به عنوان اصلی‌ترین ماموریت قشر دانشجو همچنان ادامه دارد و دانشجویان از آن غافل نشده‌اند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون دانشجویان تعطیلی دانشگاه ها مطالبه گری دانشجویی کمک مومنانه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیشتر بخوانید فضای مجازی دانشگاه ها کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید