Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش رستمی در دسته 89 کیلوگرم رقابتهای قهرمانی آسیا با وجود قهرمانی امتیازات لازم را کسب نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهمترین اتفاق  مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ناکامی کیانوش رستمی در کسب امتیازات المپیکی بود. اتفاقی که با شرایط سالهای اخیر کیانوش رستمی قابل پیش بینی به نظر می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شمشین روز این رقابتها کیانوش رستمی در دسته 89 کیلوگرم روی تخته رفت و با رقبا مسابقه داد اما با وجود قهرمانی امتیازات لازم را کسب نکرد.

کیانوش که به یک دسته پایین آمده بود تا بلکه بتواند با کسب امتیازات لازم سهمیه المپیک خود را از مسیر وزن 89 کیلوگرم نهایی کند، ناکام ماند.

در رقابتهای این دسته رستمی که برای کسب امتیاز جهت گرفتن سهمیه المپیک تلاش می کرد، رکورد ۱۶۷ یک ضرب، ۲۰۶ دوضرب و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان آسیا شد و مدال نقره یک ضرب و دوضرب را هم گرفت اما نتوانست حداکثر امتیاز لازم را برای المپیک بدست آورد و با 973 امتیاز این رقابتها، شانس کسب سهمیه را به حداقل رساند و یا بهتر است بگوییم از دست رفت. رستمی با وجود رسیدن به طلای مجموع، اما به دلیل اینکه وزنه‌های مورد نظر را مهار نکرد، امتیازات لازم را کسب نکرد و نتوانست جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

اگر او رکوردهای بهتری ثبت می‌کرد، می توانست امتیازات بیشتری را برای المپیک جمع آوری کند.

کیانوش رستمی که امیدوار بود با حضور در یک دسته پایین تر و دریافت امتیاز بالا بتواند کسری امتیاز خود جبران کرده و شانس خود را برای کسب سهمیه بالا ببرد اما آغازی نومیدکند در تاشکند داشت در حرکت یک ضرب ضعیف عمل کرد و نتوانست رکورد مدنظر را ثبت کند. به همین دلیل مشخصا حتی درصورت موفقیت در دوضرب، مجموع امتیاز ثبت شده او به حد نصاب لازم نمی‌رسید.

رکورد 167 کیلوگرم در یک ضرب و 206 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 376 کیلگرم به نام کیانوش ثبت شد و او با دو نقره یک ضرب و دوضرب و طلای مجموع به کار خود در قهرمانی آسیا خاتمه داد.

دور شدن کیانوش رستمی از سهمیه المپیک باعث شد تا او بلافاصله بعد از پایین آمدن از تخته، از استرس مضاعفی که مسیر سختگیرانه فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته مقابل دوربین انتقاد کند.

او در ادامه نیز در مقابل دوربین رسانه‌های خارجی به انگلیسی انتقاداتش را از این روند و مسیر طولانی و فرساینده کسب سهمیه که ورزشکار باید دائم در مسابقه و زیر فشار و تست دوپینگ باشد، مطرح کرد.

او حتی در هنگام توزیع جوایز به شدت ناراحت بود و چهره چندان سرحالی نداشت.

کیانوش رستمی چند هفته آینده نیز این شانس را خواهد داشت که در مسابقات گزینشی کلمبیا با رکوردی بیشتر از 395 کیلوگرم، به سهمیه المپیک برسد که اگر نگوییم غیرممکن، کار بسیار سختی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امتیازات لازم کیانوش رستمی سهمیه المپیک کسب سهمیه یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی 
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • وی‌ای‌‌آر سه امتیاز را از جیب قائدی بیرون کشید!‏