Web Analytics Made Easy - Statcounter


علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: در نظام جمهوری اسلامی ضمن شرایط کلی که برای رئیس جمهور در قانون اساسی در نظر می‌گیرند، شرایط زمان هم مولفه مهمی در انتخاب اوست، به این معنی که با آگاهی کامل از اوضاع جامعه و با برنامه اعلام نامزدی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ضمن تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید از سلامت روح و روان برخوردار باشد، اظهار کرد: او باید از توانایی جسمی خوب هم برخوردار باشد؛ چرا که فردی که بیمار باشد یا دچار مشکلات جسمانی باشد نمی‌تواند تمام وقت کار کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چهار سال آینده کشور باید برخوردار از تجربه‌های رؤسای جمهور قبلی باشد، به این معنی که در عرصه کار‌های اجرایی در سمت‌های مختلف مثل استاندار، نمایندگی مجلس، معاون وزیر و وزارت بوده باشد تا با الفبای کلی کار آشنا باشد.

نمازی گفت: در قانون اساسی آمده است که رئیس جمهور باید پاسدار مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد که لازمه آن داشتن کاریزماست تا اگر کسی بر خلاف مذهب یا نظام عمل یا قانون اساسی را لغو کرد، بتواند جلوی آن را بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تشریح کرد: رئیس جمهور باید بیان فصیحی داشته و با مردم به خوبی ارتباط برقرار کند. همچنین او بتواند اعتماد بین دولت و مردم را احیا کند. مردم هم باید دقت کنند که به جای توجه به شعار‌ها به برنامه‌ها نگاه کنند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور کشور باید رابطه خوبی با رهبری برقرار کند. همچنین با توجه به اینکه رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور می‌باشد و اجرای قانون اساسی بر عهده اوست، بنابراین باید بتواند با روسای دو قوه دیگر رابطه خوبی برقرار کرده و با آن‌ها هماهنگ باشد.

نمازی ادامه داد: در یک سال شرایط کرونایی کشور، روحانی از دفتر خود بیرون نیامده و سفری نرفته است،در حالی که رئیس جمهور ضمن رعایت شرایط کرونایی باید خود را با شرایط جامعه وفق دهد و مردمی باشد.

بیشتر بخوانید

چهره‌های قدیمی اصلاح طلب برای هیچ منصبی مناسب نیستند چه برسد به ریاست جمهوری/ در سال جدید، اصلاحات باید خانه تکانی کند

وی با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه تصریح کرد: علاوه بر معیشت مردم، در زمینه اجتماعی چالشی‌هایی مثل رواج خشونت بین مردم، طلاق و اعتیاد مواجه هستیم. در زمینه فرهنگی هم شاهد نابرابری‌هایی هستیم که باعث توزیع ناعادلانه فرصت بین اقشار مختلف جامعه می‌شود. رئیس جمهور باید با توجه به ویژگی‌های خاص این دوران، وارد عرصه انتخابات شود و بتواند برنامه‌ای منطبق با نیاز‌های جامعه ارائه کند.

نمازی گفت: دوره آینده بیش از دوره‌های گذشته با عرصه بین‌المللی مواجه هستیم و باید با کشور‌های دوست، تعامل خوبی داشته باشیم؛ بنابراین رئیس جمهور سیزدهم باید آگاه به شیوه برقراری مناسبات و روابط با کشور‌های دیگر و نحوه حضور در مجامع بین المللی باشد. همچنین بتواند وزیر خارجه توانمندی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 جریان اصلاحات نامزدهای انتخابات رئیس جمهور رئیس جمهور قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست

محمد مهاجری به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت.

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

-کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

-مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

-باید ضمن گزارش کار‌ها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

-همه‌ی بخش‌ها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاه‌ها نباید بی‌برنامه باشند.

-استان‌ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانک‌ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد‌های تولیدی کمک کنند.

-باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

-باید استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان‌ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

-باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره‌ها و ... باید تلاش کنند.

- الگو‌های مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.

جهت‌استحضار جنابعالی عرض می‌کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روز‌های تبلیغات بود"

دیگر خبرها

  • آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم