Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:20:46 GMT

رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب شرب

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۱۳۸۵

رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب شرب

ایسنا/یزد سرپرست فرمانداری اردکان در نشستی فوق‌العاده که با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد برگزار شد، بر لزوم رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب تاکید کرد.

«مصطفی پوردهقان‌اردکان» روز گذشته در این نشست با تأکید بر لزوم رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب گفت: به‌ ناچار و برای تأمین آب سالم و شیرین، ۳۷ ایستگاه برداشت آب ساخته شده که تعدادی از آن‌ها مستقیماً به شبکه انتقالی متصل‌ هستند و با استفاده از اعتبارات استانی و شهرستانی درصدد اتصال مستقیم تمام این ایستگاه‌ها به شبکه آب انتقالی از طریق ایجاد ۴۰ کیلومتر لوله‌کشی جدید تا پیش از فصل تابستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت کمی و کیفی آب شهرستان، وابستگی شدید به آب انتقالی را از مهم‌ترین مسائل در این حوزه عنوان کرد و گفت: نیاز شهرستان اردکان در اوج مصرف، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که بخش عمده آن با توجه به فقر منابع آبی داخلی، از آب انتقالی تأمین می‌شود.

سرپرست فرمانداری اردکان همچنین انتقال آب خلیج‌فارس به اردکان را یک ابرطرح ملی توصیف و اظهار امیدواری کرد که بخشی از این آب با اولویت به تأمین نیازهای شرب شهرستان اختصاص یابد.

این مسئول با بیان این‌ که با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مجوز حفر هشت حلقه چاه در شهرستان اخذ شده، از افزایش ظرفیت آب شهرستان به میزان ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از منابع آب داخلی در آینده خبر داد.

پوردهقان‌اردکان تعویض شبکه‌های فرسوده توزیع آب شهری را عامل مهمی در کاهش هدررفت آب عنوان کرد و گفت: سالیانه باید حداقل ۱۰ درصد از شبکه‌ها نوسازی و بهسازی شوند.

وی همچنین در خصوص آب شرب پایدار موردنیاز روستاهای بخش‌های سه‌گانه به‌خصوص در تابستان گفت: تأمین آب باکیفیت و کمیت و ارائه راهکار اساسی، انتظار شهرستان از شرکت آب و فاضلاب استان است و مدیریت شهرستان با بسیج تمام امکانات آماده همکاری در این زمینه است.

پوردهقان‌اردکان در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی در بین مردم، صنایع، کشاورزان و کلیه بهره‌برداران به‌ویژه در دوره اوج مصرف تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرماندار اردكان آبفا آب شرب تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد

در حالی که آشوب هائیتی را در خود غرق کرده است و باندهای خلافکار مسلح پایتخت این کشور پرتوپرنس را مورد حملات متعدد قرار داده‌اند، دولت انتقالی هائیتی روز پنجشنبه آغاز به کار کرد و به استعفای آریل هنری، نخست وزیر پیشین، رسمیت بخشید.   به گزارش «رویترز»، میشل پاتریک بوآور، وزیر دارایی دولت پیشین، رئیس موقت دولت خواهد بود تا زمانی که دولت انتقالی رئیس جدید دولت، کابینه، و یک شورای موقت انتخابات تعیین کند که راه را برای انتخابات نهایی هموار می‌کند.   رژینه ابراهیم، عضو دولت انتقالی، در این باره گفت: «ما شاهد فروپاشی کل نهادهای مملکت و سقوط دولت هستیم. ساکنان پورتوپرنس به معنای واقعی کلمه گروگان گرفته شده‌اند. این بحران بی‌سابقه مردم را متقاعد کرده که به یک دولت قوی نیاز هست. ما از این گرداب ناامیدی و نابودی خارج می‌شویم.»   همزمان با سوگند یاد کردن دولت انتقالی، رسانه‌های محلی گزارش دادند که خانه‌های مرکز شهر و منطقه فقیرنشین دلماس درگیر آتش‌سوزی و تیراندازی هستند.   رسانه‌ها تصاویر ستون‌های دود خاکستری که از خانه‌های بالا می‌رفتند را منتشر کردند، در حالی که مردم ساکن آن مناطق از محل فرار می‌کردند و هرچه را می‌توانستند با خودشان می‌بردند.   باندهای خلافکار مسلح که مجهز به سلاح‌های قاچاقی هستند که عمدتاً از ایالات متحده وارد شده‌اند، سال‌هاست پورتوپرنس را زیر ضرب حملات خود قرار داده و خواستار سرنگونی هنری بوده‌اند. با اعلام قصد نخست وزیر پیشین برای کناره‌گیری از مقام خود در ماه گذشته، این باندها حملات خود را افزایش داده و خواستار «انقلاب» در هائیتی شدند.   به گفته رویترز، اختیارات دولت انتقالی هائیتی در فوریه 2026 به آخر می‌رسد و تمدید نمی‌شود. در آن زمان قرار است انتخابات سراسری برای انتخاب دولت جدید برگزار شود. با این حال، هنوز هیچ تاریخی برای معرفی نخست وزیر جدید و رئیس دولت موقت تعیین نشده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه