Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:05:32 GMT

طرح محوطه‌سازی کاروانسرای شاه‌عباسی خوی تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۷۴۱

طرح محوطه‌سازی کاروانسرای شاه‌عباسی خوی تهیه می‌شود

عزیز میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به  اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حریم ۲ کاروانسرای تاریخی دره خان و قطور اقدام به تعریض جاده کرده، در راستای رعایت حرایم این ۲ کاروانسرا طرح محوطه سازی تهیه می‌شود.

وی افزود: پرونده این ۲ کاروانسرا به منظور ثبت در فهرست جهانی به یونسکو ارسال شده و قرار است در آینده کارشناسان یونسکو از این ۲ اثر تاریخی بازدید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی گفت: در همین راستا رعایت حریم و اختصاص اعتبار به منظور احیا و مرمت کاروانسراهای خوی ضروری است.

میرزایی اضافه کرد: همچمنین مقرر شده تا با تشکیل کمیته مشترکی حرایم این کاروانسراهای تاریخی و قرار گیری جاده در اطراف آنها مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت برای حل این موضوع تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۱۶۰۰ اثر، تپه، بنا و محوطه تاریخی است؛ کاخ‌موزه باغچه‌جوق ماکو، سه‌گنبد ارومیه، مقبره شمس‌تبریزی خوی، تپه تاریخی حسنلوی نقده، تخت‌سلیمان تکاب، قره‌کلیسا و یا همان کلیسای تادئوس مقدس چالدران از جاذبه‌های گردشگری این استان است.

 وجود حدود ۱۰۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در شهرستان خوی آن را تبدیل به یکی از قطب های گردشگری در سطح استان و کشور تبدیل کرده است.

شهرستان ۳۸۵ هزار نفری خوی دومین شهرستان بزرگ استان است که در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها صنایع دستی خوی آذربایجان غربی ارومیه یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی خوی آذربایجان غربی صنایع دستی خوی آذربایجان غربی ارومیه یونسکو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است