Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:20:06 GMT

سیب در سردخانه داریم اما اجازه صادرات نداریم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۹۴۸

سیب در سردخانه داریم اما اجازه صادرات نداریم

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: علی رغم گذشت یک ماه از فصل بهار سیب درختی و پرتقال در سردخانه‌های کشور موجود است، در حالی که اواخر آذر وزیر صمت طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور به علت کمبود در بازار داخل خواستار ممنوعیت صادرات سیب و مرکبات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با گذشت ۴ ماه از نامه وزیر صمت به معاون اول رئیس جمهور نه تنها مشکلی در تنظیم بازار داخل نداریم، بلکه باید تمامی همت خود را به کار بگیریم تا صادرات صورت بگیرد تا تولید دچار چالش نشود.

بیشتر بخوانید

کاهش ۵۰ درصدی قیمت پرتقال در بازار/ارزانی مجدد قیمت میوه در راه است

شادلو ادامه داد: با گذشت یک ماه از سال، قیمت محصولات میوه و تره بار در بازار عمده فروشی تغییر خاصی نداشته است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به دلایل نوسان قیمت میوه در خرده فروشی‌ها بیان کرد: هرچه از زمان برداشت دور می‌شویم، هزینه‌های نگهداری، انبارداری، افت و ضایعات محصول منجر به نوسان قیمت میوه در بازار شده که بخشی از این افزایش قیمت طبیعی است.

او در پایان تصریح کرد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی و ذخایر میوه در سردخانه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر التهاب قیمت در بازار داخل نیست، چنانچه حوادث غیر مترقبه‌ای در بازار رخ ندهد، تولید محصولات باغی جوابگوی نیاز کشور است تا علاوه بر تامین بازار داخل بتوان مازاد نیاز کشور را به بازارهای هدف صادر کرد‌.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار میوه محصولات کشاورزی صادرات میوه و تره بار بازار داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیر برهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای خود را برای بازار کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشور‌های آفریقایی سقف اعتباری ۴/۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه نماید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت