Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از کشت گل گلایل برای اولین‌بار در استان خبر داد و گفت: پنج هکتار زمین زیر کشت پیاز گلایل رفته است که از ابتدا تا انتهای پروژه کشت برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رقم گلایل مورد کشت، آمستردام و در سایز ۶ و ۸ است، افزود: میزان پیاز مورد استفاده در این فصل یک میلیون و ۵۰۰ هزار برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود 90 درصد بازدهی داشته باشد و در خلیج فارس و بازار داخلی به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدّت زمان کشت هر دوره  85 روز است که بین هر دوره فاصله ۱۰ روزه زمان گذاشته می‌شود تا حجم زیادی از گل وارد بازار نشود.

شیرانی بیان کرد: گل گلایل از انواع گل‌های شاخه بریده و از خانواده زنبق است که اگر نتیجه این کشت مطلوب باشد از سال‌های آینده در مناطق مستعد استان هم تکرار می‌شود.

وی اظهار کرد: این گل در کشور در فصل پاییز و زمستان کشت و در فصل بهار برداشت می‌شود اما در مناطق سردسیر مانند استان ما از اردیبهشت کشت و پس از دوره 85 روزه برداشت می‌شود.

شیرانی گفت:  در هر هکتار 300 هزار پیاز مورد کشت قرار می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود یک و نیم میلیون گل شاخه بریده برداشت ‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که آب و هوای استان از نظر طول رشد، مطلوب و در ارتفاع بالا است کیفیت گل‌ها سوپر و برای صادرات مناسب است که اگر شرایط مطلوب باشد در سال‌های آینده از کشاورزان مختلف کشور دعوت می‌شود تا برای کشاورزی در استان مشغول کار شوند که هم سبب اشتغال‌زایی و هم سبب افزایش صادرات در استان و کشور می‌شود.

 انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل

وی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

مثنوی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری