Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@05:13:08 GMT

اهتمام ویژه مجلس به مهارت آموزی در فنی و حرفه ای

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۵۰۴۰

اهتمام ویژه مجلس به مهارت آموزی در فنی و حرفه ای

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به توانمندسازی مهارتی جوانان و تربیت نیروی ماهر و متخصص تأکید کرد و گفت: مجلس به مهارت آموزی در فنی وحرفه ای اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید محمد مولوی در نشست با رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آبادان با اشاره به مصوبه جدید مجلس در خصوص کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای  اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای  زمینه اشتغال را فراهم می کنند و براساس برنامه توسعه  آموزش‌ها باید مهارتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه زمینه فراهم ارایه کمک های مردمی به سازمان فنی و حرفه ای را فراهم می کند.

او گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مسوولیت مهارت آموزی  و توسعه اشتغال را در کشور بر عهده دارد و امروز فقدان مهارت در بین جوانان  یکی از حلقه های مفقود ایجاد اشتغال محسوب می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از کلیه منابع موجود برای تقویت نظام مهارت و ارتقاء و توسعه جایگاه  آموزش فنی و حرفه ای شد.

مولوی تعامل با فاز یک و دو پالایشگاه آبادان، مراکز صنعتی و دانشگاه های موجود در شهرستان و ارگان های مرتبط با آموزش های فنی وحرفه ای را حائز اهمیت دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان از گرفتن مجوز مرکز رشد برای شهرستان آبادان خبر داد که در صورت آمادگی به آموزش فنی و حرفه ای واگذار شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آبادان نیز در این نشست اظهار کرد:  مجموعه  آموزش فنی و حرفه ای قدردان حمایت‌ های ارزشمند مجلس شورای اسلامی به ویژه حمایت قاطعانه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تصویب لایحه و توجه به نقش اثرگذار آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه و توانمندسازی سرمایه های انسانی برای توسعه اشتغال کشور، است.

عبداله نژاد در پایان خواهان مساعدت و کمک نمایندگان مجلس در تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های جدید آموزشی در شهرستان آبادان شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس مهارت آموزی فنی و حرفه ایی نماینده مردم آموزش فنی و حرفه ای مجلس شورای اسلامی شهرستان آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه