Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا دکتر «مصطفی معین» رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به انتقادات وزیر بهداشت از ستاد کرونا درباره آزاد گذاشتن سفرهای نوروزی و از سویی دیگر موافقت ایشان با برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر، بیان کرد: «ضد و نقیض‌گویی و رفتارهای دوگانه نشان دهنده‌ی ضعیف و سست بودن مبانی علمی و اخلاقی و غلبه رویکردهای پوپولیستی در یک مدیر اجرایی است که باعث بدآموزی برای جامعه و سلب اعتماد مردم از مسئولان و تصمیمات ایشان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد:«یکی از اصلی‌ترین راهبردهای مدیریت در بحران کرونا، ضرورت و توان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های کشور در بخش‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی، بخش خصوصی و به ویژه هماهنگی در میان دستگاه‌های اجرائی است.«

هر کدام از اعضای ستاد ملی کرونا باید پاسخگوی تصمیمات ستادی باشند

معین افزود: «دلیل اصلی تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا با مسئولیت رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت نیز ایجاد هماهنگی و همکاری در بین وزارتخانه‌های عضو ستاد به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اقدام سریع برای کنترل همه‌گیری بوده است.»

وی خاطرنشان کرد: «بنابراین طبیعی است که هر کدام از اعضای ستاد ملی علاوه بر وظایف و اختیارات قانونی خود، باید پاسخگوی تصمیمات ستادی که خود در آن مشارکت داشته است، هم باشند.در صورت تعارض مصوبه ستاد با سلامت مردم، وزیر بهداشت باید استعفا می‌داد.»

هیچ نیازی به متهم کردن دیگران و فرافکنی نیست

رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: «حال اگر تصمیمی در ستاد گرفته شود که در تعارض با وظایف و اختیارات قانونی وزیر بهداشت باشد و یا آن تصمیم از نظر کارشناسی نادرست تشخیص داده می‌شود، وزیر محترم باید تذکر می‌داد و از تصویب آن جلوگیری می‌کرد و اگر در موردی مصوبه ستاد بر خلاف مصالح جامعه و مثلا در تعارض با سلامت مردم بود و علیرغم نظرات کارشناسی او تحمیل شده بود، آقای وزیر می تواند به صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد، هیچ نیازی هم به متهم کردن دیگران و فرافکنی مسائل و مسئولیت‌ها وجود ندارد.»

ماجرای واکسن پاکبان‌ها نمونه‌ی بارز فساد و فقدان اخلاق در مدیریت است

معین در واکنش به ماجرای واکسیناسیون برخی اعضای شورای شهر و عوامل شهرداری در برخی استان‌ها به جای پاکبان‌ها و همچنین روند واکسیناسیون، گفت: «این مسائل نمونه‌ی بارز و مصداقی از فساد و فقدان اخلاق در مدیریت است که موجب تاسف و مستوجب برخورد قاطع قانونی است. »

وی افزود: «عوامل زمینه‌ساز اینگونه رفتارهای مشمئز کننده و غیراخلاقی، نبود منطق علمی، عدالت و شفافیت در تعیین اولویت‌های توزیع و تزریق واکسن و اعمال نظارت بر اجرای دقیق آنها است.»

احساس مسئولیت در قبال نجات جان شهروندان با خرید فوری واکسن استاندارد

معین ادامه داد: «خوشبختانه در عصر اینترنت و فضای مجازی، حق نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان بیش از پیش واقعیت خود را نشان می‌دهد و در شرایط وخیم مرگ و میر روزانه صدها تن به علت کرونا، حداکثر تدبیر و برنامه‌ریزی و احساس مسئولیت در قبال نجات جان شهروندان از سوی دولت و حاکمیت باید مشاهده شود که موثرترین راه آن خرید فوری و ده‌ها میلیونی واکسن‌های استاندارد و انجام واکسیناسیون عمومی بصورت رایگان است.»

وی در پایان گفت: «احراز آخرین رتبه‌های واکسیناسیون در سطح جهانی و یا پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه‌ای و ناکارآمدی بحران این کشور و مردم است.»

کد خبر 597728 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان سازمان نظام پزشکی واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان سازمان نظام پزشکی واکسن واکسن کرونا نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام