Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک گفت:در مرز میرجاوه و ریمدان ۵۰ نفر با تابعیت پاکستانی که در ایران مقیم هستند روزانه تردد دارند که اداره گذرنامه باید مانع ورود و خروج آن ها شود.

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک ، با اشاره به وضعیت فعالیت مرز‌ها در شرقی و جزئیات واردات کالا‌های هندی به کشور گفت: در ایران فقط از مرزهای آبی و بندر چابهار در جنوب شرق ایران از هند واردات انجام می‌شود و به صورت مسافری از هند وارداتی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تجارت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر است،  نه توقف جابجایی کالا بنابراین دستورالعمل‌های بهداشتی  به شدت رعایت می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر تامین معاش کسانی که در این حوزه شاغل هستند،  موضوع مصرف عموم هم مد نظر است؛ که نباید کمبودی در این زمینه صورت بگیرد.

لطیفی با اشاره به حجم واردات از کشور هند هم گفت: از هند در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد و سیصد میلیون دلار واردات از هند داشتیم. عمده کالا‌هایی که  از این کشور وارد ایران شده است. برنج، چای سیاه شکر سفید و تجهیزات الکترونیکی و لوازم یدکی و کامپیوتری بوده است.

سخنگوی گمرک اضافه کرد: براساس آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات محدودیت ممنوعیت یا هر گونه تغییری در روند تجارت ما با سایر کشور‌ها باید از طریق وزارت صمت به گمرکات ابلاغ شود و در خصوص ممنوعیت واردات از هند تاکنون هیچ ابلاغی از وزارت صمت به گمرکات صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: سازمان بنادر به عنوان تحویل گیرنده کالا نظارت جدی را نسبت به ورود کالا‌های هندی اعمال می‌کنند. نیرو‌های بهداشتی و پزشکی در بنادر و مبادی ورودی مستقر هستند. خدمه کشتی‌ها هم از مبدا یا مقصد هند امکان خروج از شناور‌ها را ندارند و در شناور‌های خود قرنطینه بوده و تنها  با ماشین‌های تخلیه و بارگیری کالا‌ها تخلیه می‌شود.

لطیفی تصریح کرد: تونل‌های ضدعفونی برای کانتینر‌های که از مقصد هند هستند در نظر گرفته شده است. ممنوعیت ورود مسافر از پاکستان بوده است که این ممنوعیت زمینی را اداره گذرنامه ناجا باید اجرا کند که گویا ابلاغی به آن‌ها مبنی بر ممنوعیت صورت نگرفته است. دستگا‌ها برای واردات کالا ممنوعیت اعلام کردند، اما دستگاه اصلی هیچ ممنوعیتی اعلام نکرده اند.

سخنگوی گمرک بیان کرد: در مرز میرجاوه و ریمدان ۵۰ نفر با تابعیت پاکستانی که در ایران مقیم هستند روزانه از مرزهای مشترک  پاکستان تردد دارند. اداره گذرنامه باید مانع ورود و خروج شود احتمالا ابلاغی برای ممنوعیت نشده است که شاهد تردد مسافر  به طور عادی از  مرزهای مشترک با پاکستان هستیم.

/ باشگاه خبرنگاران جوان

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی گمرک کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه