Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:21:25 GMT

ترکیبی از خیال و حقیقت در «بعد از هفت قدم بلند»

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۶۶۵

ترکیبی از خیال و حقیقت در «بعد از هفت قدم بلند»

مجموعه‌داستان بعد از هفت قدم بلند نوشته راضیه مهدی‌زاده به‌تازگی توسط انتشارات هیلا راهی بازار نشر شده است.

راضیه مهدی‌زاده دارای مدرک کارشناسی فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد مطالعات سینمایی از دانشگاه هنر تهران است.  وی که ساکن شهر نیویورک است دوره‌های نوشتن خلاقانه و آموزش‌های هنری را پشت سر گذاشته و پیش از این کتاب، مجموعه‌داستان موخوره و رمان یک کیلو ماه را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه‌ داستان قبلی‌ مهدی‌زاده یعنی قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک منتخب جایزه ادبی جلال آل‌احمد شده است؛ این‌کتاب در ۱۴ فصل، داستان زندگی زن جوانی را روایت می‌کند که از ایران تا آمریکا کشیده می‌شود.

بعد از هفت قدم بلند مجموعه‌داستانی با ۱۰ داستان کوتاه که عناوین‌ آن عبارتند از: «هجدهم مهرماه (رتبه اول جشنواره محیط زیستی- ادبی مادرم زمین- اصفهان در سال ۱۳۹۷)»، «سفید»، «زندگی جای دیگری است (رتبه دوم جایزه ادبی صادق هدایت در سال ۱۳۹۸)»، «اتاقی در زوریخ»، «کورتانا می‌چرخد»، «سومین قطره خون بعد از هفت قدم بلند (برگزیده مرحله نهایی جایزه ادبی صادق هدایت در سال ۱۳۹۷) اقتباسی از داستان «سه قطره خون» صادق هدایت، «رویای ایتالیا»، «حاجی واسموس (برگزیده جشنواره داستان جنوب در سال ۱۳۹۶)»، «ساز شکسته، قلب شکسته خریداریم» و «چسب زخم» نوشته است.

زنانگی، مادر، باران و آب جزو پرتکرارترین واژگان در نوشتار کتاب پیش رو است که به کرات در داستان‌های مختلف آن دنبال می شود.

از سوی دیگر استناد به اسامی حقیقی و مکان‌های واقعی همچون شهر کوپر پدی cooper pedy (شهر زیرزمینی در جنوب استرالیا و معن سنگ‌های عقیق و اوپال)، جنگل آئوکیگاهارا در فوجی ژاپن و تاریخچه خودکشی‌های این منطقه جغرافیایی، و... از نکات قابل توجه در روایت‌های داستانی کتاب بعد از هفت قدم بلند است.

عدم محدودبودن داستان و قصه ها به یک جغرافیای مشخص و دانش حقیقی نویسنده از شهرها و کشورهای دیگر بی شک یکی از نکات جذابیت این اثر برای خواندن یک اثر تالیفی از نویسنده ای ایرانی است که رنگ و بویی همانند آثار ترجمه شده دارد؛ با این تفاوت که در عمده قصه های کتاب با ایران و زبان فارسی و ... مواجه می شویم.

در بخشی از این کتاب با عنوان سومین قطرۀ خون بعد از هفت قدم بلند آمده است:

پاهایم سست می شوند. نمی توانم بایستم. نمی توانم بنشینم. نمی توانم ادامه بدهم. می دانم که اگر بنشینم، دوباره باید مسیر آمده را برگردم و از اول شروع کنم. شاید این بزرگترین ایراد آهستگی است. یک لحظه پلک نمی زنم. دست هایم را بو می کنم. آرام تر می شوم. سرم از چرخیدن باز می ایستد. چند لحظه در همان حالت می ایستم و تمام توانم را جمع می کنم تا یک قدم بلند بردارم. یک قدم دیگر. پاهایم شروع می کند به زق زق کردن. پای درخت کاج ایستاده ام. صدا واضح تر می شود. ناله بلند و بلندتر می شود و نور آفتاب پررنگ و پررنگ تر.

سیاوش می گوید: «مطمئنم که این صدای همان گربه ای است که کشته‌امش».

میراز احمد می گوید: «نه، خوب گوش کن، صدای پرنده است. حق حق حق می‌گوید. گوش کن» (ص.۶۸).

کتاب بعد از هفت قدم بلند نوشته راضیه مهدی‌زاده در ۱۱۲ صفحه و شمارگان ۶۶۰ نسخه توسط انتشارات هیلا منتشر شده است.

برچسب‌ها نقد کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقد کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب نقد کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب فرهنگ کتابخوانی اخبار کنکور مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه خیال هواداران تیمش را راحت کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پاری سن ژرمن در حالی خود را آماده بازی برگشت برابر بوروسیا دورتموند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌کند که در دیدار رفت با یک گل شکست خورده است. به نوشته لوپاریزین، امباپه که امید نخست پاریسی‌ها برای درخشش در این بازی است به هواداران تیمش قول داد که راهی فینال شوند.

بیشتر بخوانید: گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟

او گفت: می‌دانیم که فشار بسیار بالا است و این طبیعی است چرا که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم و رقابت در چنین مرحله‌ای بسیار سخت است. اطمینان داریم که می‌توانیم شکست دیدار رفت را جبران و راهی فینال شویم. ما به فینال صعود خواهیم کرد.

او ادامه داد: من روز سه‌شنبه با نهایت آمادگی به میدان خواهم رفت. می‌خواهم بهترین بازی خود را به نمایش بگذارم و برابر هواداران خود جشن صعود به فینال را برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1229589 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • ارونوف خیال پرسپولیسی ها را راحت کرد!
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • امباپه خیال هواداران تیمش را راحت کرد
  • آمار باورنکردنی: با صلاح خیال‌تان راحت باشد!
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه