Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل زندان‌های استان همدان ایجاد اشتغال نشسته داخل بندها برای مددجویان را ضروری عنوان کرد و گفت: اشتغال نشسته نقش مؤثری در پر کردن اوقات فراغت مددجویان و اصلاح و تربیت آنها دارد.

رضا ذوالفعلی‌نژاد در کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان های استان همدان، با تأکید بر اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان در سال جدید، این امر را یکی از مهمترین اولویت های سازمان زندان ها دانست و افزود: اگر زندانی شغلی داشته باشد و از این شغل درآمد کسب کند، کمتر دست به بزه می زند و ارتکاب جرمش کمتر می شود و به سلامت به آغوش گرم خانواده خود بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در داخل و خارج زندان ها اشتغال خوبی برای زندانیان داریم و قراردادهای مناسبی با کارخانجات، پیمانکاران، مؤسسات، شهرداری ها، کارگاه ها و ... به همراه اعزام و تأمین نیرو با دریافت دستمزد مکفی انجام شده است.

مدیرکل زندان های همدان اظهار کرد: در سال گذشته برنامه ابلاغی سازمان برای اشتغال مولد مددجویان ۵۰ درصد بود که خوشبختانه با سعی و تلاش همکاران توانستیم ۴۸ درصد آن را به ویژه در چهار ماه پایانی سال محقق کنیم.

وی تصریح کرد: در سال جدید برنامه سازمان برای اشتغال زندانیان ۸۰ درصد درنظر گرفته شده است و با توجه به اینکه تمام این ظرفیت ها را نمی توان با اشتغال اعزام به کار و کارگاهی محقق کنیم، باید اشتغال نشسته زندانیان  در زندان های استان به ویژه در زندان های ملایر، نهاوند و تویسرکان فعال تر شود.

ذوالفعلی‌نژاد با بیان اینکه زیربنای خوبی برای اشتغال زندانیان در زندان ها فراهم است، ادامه داد: با ساخت و راه اندازی کارگاه ۸۵۰ مترمربعی در زندان مرکزی همدان فرصت خوبی برای اشتغال حداقل ۱۸۰ نفر از مددجویان علاقمند در این کارگاه فراهم می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های همدان، وی یادآور شد: بنیاد تعاون زندانیان و انجمن حمایت زندانیان تکلیف سازمانی در امر اشتغال زندانیان دارند و مأموریت و اولویت اصلی آنها اشتغال و حرفه آموزی مددجویان در داخل و خارج زندان هاست که امیدواریم با همکاری دوستان به ویژه کمک و یاری مراجع قضایی گام مؤثری در افزایش اشتغال مددجویان در سال جدید داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندان اشتغال اشتغال نشسته برای اشتغال زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) در راستای پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی در دانشگاه آزاد واحد همدان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه این رویداد با بیان اینکه سؤال همیشگی خانواده‌ها تردید در انتخاب مسیر ادامه تحصیل یا مسیر کار و اشتغال برای آینده فرزندانشان است، اظهار کرد: خانواده‌ها اکثراً نگرانی درباره بازار کار پس از اتمام تحصیل و از سوی دیگر نگرانی و تردید نداشتن تحصیلات عالی دارند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه و صنعت راه حل این تردیدهاست، افزود: با تقویت این رویکرد، هم تحصیل انجام می‌شود و هم بازار کار دقیقی پیش روی دانشجویان است.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ارتباط دانش و مهارت و دانشگاه با فناوری را ضرورت امروز دانست و گفت: رویداد صدرا در دانشگاه راهکاری برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه است به طوری که صنعت، دانشگاه و راه اشتغال را تبیین می‌کند.

محمدی تأکید کرد: چنانچه رویداد صدرا در جایگاه اصلی خودش واقع شود خروجی با رویکرد تحول در بازار کار به دنبال دارد و نقطه عطفی در حل مسائل جامعه خواهد بود. دانشگاه محل تجمع افراد فرهیخته بوده و به اغراق در همه دنیا بسیاری از افتخارات به‌واسطه دانشجویان رقم خورده است.

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز پیوند صنعت و دانشگاه را ضرورت دانست و خواستار حرکت مجدانه در این حوزه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است