Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:46:13 GMT

میزان کم ید در زنان خطر رشد ذهنی جنین را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۲۳۶۰

میزان کم ید در زنان خطر رشد ذهنی جنین را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، تغییرات رژیم غذایی، از جمله روند رو به رشد اجتناب از مصرف نان و نمک یددار، و همچنین کاهش مصرف محصولات حیوانی حاوی ید می‌تواند منجر به میزان پایین ید در بدن شود.

یک مطالعه آزمایشی کوچک که توسط دانشگاه استرالیای جنوبی انجام شده و مقایسه میزان ید بین ۳۱ شرکت کننده گیاهخوار و ۲۶ شرکت کننده همه چیز خوار انجام داده است، خطر بالقوه سلامتی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌های ادرار میزان ید را در گروه افراد گیاهخوار ۴۴ میکروگرم بر لیتر و در گروه افراد گوشتخوار در سطح ۶۴ میکروگرم در لیتر نشان داد. هیچ یک از این دو گروه به توصیه ۱۰۰ گرم در لیتر سازمان بهداشت جهانی نزدیک نبودند.

در شرکت کنندگان از هر دو گروه که نمک صورتی یا هیمالیایی را به جای نمک یددار انتخاب کردند، میزان ید آنها بسیار کم بود، یعنی به طور متوسط ۲۳ میکروگرم در لیتر.

طبق گزارش سال ۲۰۱۷ ایالات متحده، نزدیک به دو میلیارد نفر در سراسر جهان کمبود ید دارند و در نتیجه ۵۰ میلیون نفر عوارض جانبی بالینی را تجربه می‌کنند.

«جین ویت برد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ید کافی برای رشد فکری جنین ضروری است. نشان داده شده است که کمبود خفیف تا متوسط ید بر رشد گفتار، حافظه و سرعت پردازش ذهنی تأثیر می‌گذارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در دوران بارداری، نیاز به ید افزایش می‌یابد و یک مکمل ۱۵۰ میلی گرمی قبل از باردار شدن و در طول دوران بارداری توصیه می‌شود. متأسفانه، اکثر زنان قبل از بارداری از مکمل‌های ید استفاده نمی‌کنند. مصرف ید کافی خصوصاً در سالهای باروری بسیار مهم است.»

منابع غذایی ید شامل نان غنی شده، نمک ید دار، غذاهای دریایی از جمله جلبک‌های دریایی، تخم مرغ و غذاهای لبنی است.

کد خبر 5199540

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان بارداری جنین ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی کووید 19 شیوع کرونا سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نظام سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره هندوستان بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان