Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته در حالی که همچنان محدودیت های کرونایی ادامه دار بود اما شمار مرگ ها و ابتلا به ویروس کرونا افزایش روز افزون داشت در این میان وزیر بهداشت خبر از ورود ویروس کرونایی آفریقایی را به کشور داد و طول موج های نگرانی و ترس در کشور را رفیع تر شد.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و459هزار و 906نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به70 هزار و 966 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را یک میلیون و  923هزار و 81 نفر اعلام کرد.

واکسینه های هفته: بالای 80 ساله ها

هفته گذشته افراد  بالای 80 سال در نوبت تزریق واکسن کرونا قرار می گیرندو هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد. مراقبان سلامت با توجه به اینکه جمعیت تحت پوشش مشخص است با آنان تماس می گیرند.

رئیسی ادامه داد: سامانه ای امروز برای ثبت نام واکسن تکمیل شد. این سامانه salamat.gov.ir است. اگر تاکنون با افراد هدف تماس گرفته نشده است باید منتظر باشند چون تا پایان هفته نیازی به مراجعه به سایت نیست، بلکه مراقبان سلامت با این افراد تماس می گیرند و محل مراجعه به آنان اطلاع داده خواهد شد همچنین نوبت دوم تزریق نیز اطلاع رسانی می شود.

هشدار هفته: سیلاب

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق 5 روزه در برخی استان‌ها تا یکشنبه آینده نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در 10 استان هشدار داد.

روز جمعه 10 اردیبهشت در مرکز،‌ شرق، جنوب شرق، برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.


ضرب و شتم هفته: پرسنل اورژانس

شبانگاه 6 اردیبهشت بس از اعلام وقوع یک حادثه به اورژانس بلافاصله تکنسین موتورلانس مرکز اورژانس تهران به محل حادثه اعزام می شوند، ناگهان همراه مصدوم به بهانه اینکه چرا موتورلانس اعزام شده است؟!! به تکنسین اورژانس حمله ور می شود و با خودرو به موتورلانس اورژانس خسارت جدی وارد می کند.

متاسفانه در این حادثه کارشناس اورژانس تهران از ناحیه  بینی، دچار شکستگی می شود.


مسدود هفته: جاده هراز

فرمانده پلیس راه استان مازندران روز سه شنبه 7 اردیبهشت از بسته شدن جاده هراز به علت ریزش کوه و سنگ‌ریزه در این محور خبر داد.

زنانه هفته: یگان ویژه

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان های ویژه ناجا در جمع کارکنان واحد زنان یگان‌ های ویژه ناجا از عملیاتی شدن تعدادی از واحدهای زنان در یگان‌ های ویژه سراسر کشور خبر داد و گفت: واحدهای عملیاتی زنان در تهران و 9 استان کشور در سه ماهه اول سال جاری عملیاتی و در آینده نزدیک در سایر استان ها تشکیل خواهد شد.

نتایج هفته: آزمون دکتری

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعبلام اینکه نتایج نهایی آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1400 نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود و گفت: بیش از 12 هزار داوطلب در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

ممنوعیت هفته: تجویز داروی خارجی

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن ابلاغ ممنوعیت تجویز داروهای خارج از راهنمای ابلاغی بر نظارت مستمر بر روند ارائه خدمات، تاکید کرد.


نجات یافته هفته: گوزن زرد ایرانی

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه گوزن زرد ایرانی از انقراض حتمی نجات یافته است، گفت: در آخرین بررسی، 29 راس گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه دیده شده است.

آلوده های هفته: 7 شهر

هوای شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بجنورد و کرج امروز چهارشنبه به ترتیب با شاخص‌های 102،106،112، 114 و 122 ناسالم برای گروه‌های حساس و شهرهای اهواز و بندرعباس با شاخص‌های152 و 158 در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

تازه وارد هفته: ویروس کرونای آفریقای جنوبی

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان روز سه شنبه 7 اردیبهشت اعلام کرد: طی رصد لحظه ای ورود ویروس های جهش یافته را رصد کردیم و صدای پای ویروس آفریقا و برزیلی و هندی را پشت مرزها داشتیم که ورودش از مرزهای شرقی ما را تهدید می کند. علم به حضور و شیوع ویروس آفریقایی و برزیلی داشتم و مکاتباتی کردیم تا از کشورهای همسایه به ایران ورود پیدا نکند و دیشب در یکی از استان های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در مجموعه ای رارصد کردیم.

نمکی عنوان کرد: ویروس هندی هم صدای پایش را می شنویم و همه تبعه هندی و پاکستانی را بررسی کردیم. دیروز در یکی از موارد یک فرد هندی مبتلا به کرونا را ارزیابی کردیم و امیدواریم ویروس جهش یافته نباشد.

برگزار شونده هفته: اربعین 1400

 پیر حسین کولیوند گفت: برپایی مراسم اربعین حسینی 1400 باید بر اساس شیوه نامه‌های پیشنهادی این کمیته صورت می‌گیرد.

او افزود: با توجه به پیک چهارم شیوع کرونا در کشور، در صورت برگزاری مراسم اربعین ، برای حفظ سلامتی عزاداران، شیوه نامه های ستاد ملی کرونا باید رعایت شود تا از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا جلوگیری شود.

کولیوند تصریح کرد: با بیان اینکه وزارت بهداشت با برپایی هرگونه تجمع و مراسمی مخالف است، افزود: با توجه به اهمیت اربعین حسینی و شور و اشتیاق زائران در صورت برپایی مراسم، هماهنگی های لازم برای تنظیم مصوبات و آمادگی هرچه بیشتر کارگروه بهداشت و درمان اربعین مهیا می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: اجرای درست شیوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا و ارائه خدمات درمانی در کشور میزبان بر عهده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است و در صورت بروز علائم بیماری کرونا در زائران ایرانی برای درمان در سریعترین زمان به کشور منتقل می شوند.

غیر قانونی هفته: سهل انگاری مجلس

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سهل‌انگاری مجلس در بررسی لایحه حمایت از زنان غیرقانونی است.

تعیین تکلیف هفته: امتحانات حضوری

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به علت تأثیری که در سرنوشت تحصیلی بعدی دانش‌آموزان دارد، تحت هر شرایطی حضوری برگزار می‌شود.

کارآزمایی هفته: فاز سه واکسن کووبرکت

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با حضور وزیر بهداشت کلید خورد.

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی و علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران اولین افرادی بودند که واسکن پاستور مشترک کوبا را دقایقی پیش تزریق کردند.

سید کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی استان اصفهان از دیگر دریافت کنندگان واکسن ایرانی کوبایی هستند.

تعطیلان هفته: مراکز تعویض پلاک

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تا نارنجی شدن این شهرها تعطیل است.

ابلاغ هفته: واکسن کرونای بیماران خاص

مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ شیوه‌نامه تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج خبر داد.

زلزله هفته: سرپل ذهاب

ساعت 14:39 روز دوشنبه 6 اردیبهشت زمین لرزه ای شدید با قدرت 4.8 ریشتر در عمق ده کیلومتری زمین در استان کرمانشاه حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

پس از وقوع زلزله 4.8 ریشتری در حوالی سرپل ذهاب مراکز درمانی شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و کرمانشاه جهت پذیرش مصدومین احتمالی در آماده باش قرار گرفتند و تیم‌های ارزیاب جهت ارزیابی منطقه اعزام شدند.

خوشبختانه این زمین لرزه بدون خسارات مالی و جانی ختم به خیر شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس بیمارستان سلامت پوشش هواشناسی وزش باد خودرو جاده پلیس راه استان زنان سازمان سنجش آموزش کشور معاون دانشگاه های علوم پزشکی محیط زیست دریاچه ارومیه بهداشت و درمان ایران آفریقای جنوبی درمان جمعیت هلال احمر اسلامی ایران خانواده مجلس وزارت آموزش و پرورش کوبا وزیر بهداشت علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان پلیس راهور تعویض پلاک درمان و آموزش پزشکی زمین زلزله مراکز درمانی آماده باش اورژانس تهران اخبار اجتماعی ویروس جهش یافته آفریقایی داروی خارجی وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا سرپل ذهاب شیوه نامه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند