Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد قاسمی دادستان مرکز استان قزوین در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: باید در استان مراکزی را با همکاری بخش خصوصی ایجاد کرد که فقط افراد با سوء پیشینه را برای اشتغال جذب کنند.

قاسمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اتاق بازرگانی قزوین با فنی و حرفه‌ای برای آموزش زندانیان، افزود: انتظار داریم بخش خصوصی در این زمینه به کمک بخش دولتی بیاید همچنان که این کمک در بسیاری از حوزه‌ها صورت گرفته است تا افراد آسیب دیده اجتماعی بعد از آموزش دارای اشتغال شده و به زندگی اجتماعی خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر این افراد بعد از سپری کردن دوره زندان به حال خود در جامعه رها شوند، امنیت سایر شهروندان نیز به مخاطره می‌افتد، چون درمان آسیب‌های اجتماعی نیاز به همت همه سازمان‌ها و بخش خصوصی و دولتی دارد.

دادستان قزوین گفت: متاسفانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی هرروز با معضلات بیشتری مواجه هستیم و این حرکت می‌تواند هم لبیک به ندای حمایت از تولید مقام معظم رهبری در سال جاری باشد و هم می‌تواند در سطح جامعه تولید امنیت کند.

وی اضافه کرد: کسانی که آسیب اجتماعی می‌بییند یا مرتکب جرم می‌شوند بخشی از جرم آن‌ها با مجازات جبران می‌شود، ولی فرد باید بعد از دوره زندان بازاجتماعی شده و دوباره به جامعه بازگردد.

قاسمی گفت: یک آسیب دیده اجتماعی مانند بیماری است که بعد از دوره درمان به خانواده خود بازمی گردد و اگر به خوبی درمان نشود مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای بخش آموزش و اشتغال زندانیان تاکنون کار زیادی نشده است و با توجه به سیاست قوه قضاییه و اصلاح مجرمان این موضوع می‌تواند در این حوزه به امنیت جامعه کمک کند.

دادستان مرکز استان اضافه کرد: بحث آموزش و اشتغال حلقه مفقوه درمان یک آسیب اجتماعی است که باید با کمک بخش خصوصی و دولتی برای تکمیل این زنجیره و رفع نقص آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: در محیط زندان، امکانات و شرایط آموزش برای زندانیان فراهم نیست و قطعا به کارگاه‌های تخصصی نیاز دارد که در سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای موجود است.

قاسمی با بیان اینکه قرار گرفتن افراد زندانی در حوزه آموزش شرایطی لازم دارد، افزود: شورای طبقه بندی زندان، قضات و دادستان در مورد یک فرد زندانی نظر می‌دهند و به این شکل نیست که همه افراد از زندان به مرکز آموزشی انتقال داده شوند.

وی افزود: انجام این طرح، حرکت خوبی در استان است و هم اینک امکانات خوبی در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای البرز وجود دارد که اگر زندانیان واجد شرایط در آن قرار بگیرند موثر خواهد بود.

قاسمی گفت: البته اگر به زندانیان آموزش بدهیم و نتوانیم یک حرفه مناسب در اختیار آن‌ها قرار بدهیم باز موضوع ابتر خواهد ماند و دادگستری در این زمینه بسیار پیگیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، افزود:تعدد مراجع در این خصوص، فعالان اقتصادی را با سردرگمی و بی برنامگی مواجه کرده است و انتظار داریم یک دبیرخانه یا سامانه‌ای ایجاد شود تا اطلاعات شرکت‌ها و حمایت‌های قانونی ممکن از صنایع در آن تجمیع شود و از موازی کاری و تعدد مراجع جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان قزوین اشتغال زندانیان آسیب های اجتماعی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند