Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@21:52:10 GMT

مراسم مذهبی در اسرائیل 44 نفر را به کام مرگ کشاند/عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۹۶۰

آمارها از این حادثه که در کوه مرون (جبل الجرمق) در شمال اسرائیل روی داد به تدریج در طول شب از «۲۰ زخمی» به «دهها کشته» و در نهایت دستکم ۴۴ جانباخته رسید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این حادثه در صفحه توئیتر خود از «فاجعه ای بزرگ» سخن گفت.

وی از مردم کشورش خواست تا برای نجات جان مجروحان «دعا» کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یائیر لاپید، از رهبران مخالف دولت اسرائیل نیز اعلام کرد که با «نگرانی» گزارش های دریافتی از کشته شدن شرکت کنندگان در مراسم مذهبی یهودیان ارتدوکس در کوه مرون را دنبال می کند.

دهها هزار نفر که اغلب آنها از یهودیان ارتدوکس بودند پنجشنبه شب از سراسر اسرائیل برای شرکت در مراسمی سالانه به کوه مرون رفته بودند. کوه مرون در منطقه الجلیل بالا که شمال اسرائیل و جنوب لبنان را در بر می گیرد واقع شده است. مقبره شمعون بار یوحای، خاخام سرشناس قرن دوم میلادی در کوه مرون قرار دارد.

هزاران نفر از پیروان یهودیت هر سال به زیارت مقبره او می روند. روشن کردن آتش، دعاخوانی و رقص بخشی از آئین های سالانه علاقمندان به شمعون بار یوحای در کوه مرون است. بسیاری از یهودیان ارتدوکس نگارش کتاب زوهر، تفسیری عرفانی از تورات را به شمعون بار یوحای نسبت می دهند.

امدادگران ابتدا دلیل حادثه پنجشنبه شب را ریزش بخشی از پلکانی که شرکت کنندگان در این مراسم مذهبی از آن بالا می رفتند عنوان کردند. با این حال ساعاتی بعد از ازدحام شدید جمعیت به عنوان عامل حادثه یاد شد. یکی از امدادگران گفته که شاهد زیر دست و پا گیر کردن تعدادی از شرکت کنندگان و سپس بیهوش شدن آنها بوده است.

مقامات اسرائیل اجازه شرکت ۱۰ هزار نفر در مراسم سالانه زیارت مقبره شمعون بار یوحای را داده بودند. با این حال به گفته برگزارکنندگان این مراسم دستکم ۶۵۰ اتوبوس از سراسر اسرائیل به کوه مرون رفته بود. این رقم به این معنا است که شمار شرکت کنندگان در گردهمایی مذهبی پنجشنبه شب دستکم ۳۰ هزار نفر بوده است. این در حالی است که برخی رسانه های محلی تعداد شرکت کنندگان را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده اند.

311311

کد خبر 1509997

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل شرکت کنندگان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان و آموزش‌وپرورش استان؛ دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایلی آوین نو، برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نقش بسیار مهمی در جوامع مدرن دارد. رسانه‌ها به‌عنوان صدای جامعه عمل می‌کنند و توانایی تأثیرگذاری بر افکار، نگرش‌ها و رفتار‌های افراد رادارند. تولیدات رسانه‌ای شامل انواع رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون، رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و... است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه مصداق‌های اهمیت فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای را برشمرد و گفت: این مصداق‌ها عبارت‌اند از:۱- اطلاع‌رسانی: رسانه‌ها به ما امکان می‌دهند تا با اخبار، رویداد‌ها و اطلاعات به‌روز آشنا شویم. آنها نقش بسیار مهمی در تأمین منابع اطلاعاتی برای جامعه دارند و افراد را با مسائل مختلف جامعه و جهان آشنا می‌سازند.۲- شکل‌دهی به نگرش‌ها: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و عقاید افراد رادارند. آنها می‌توانند الگوها، ارزش‌ها و ایده‌ها را ترویج کنند و به شکل‌دهی به نگرش‌های جامعه کمک کنند.۳- تأثیر در سیاست: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر روند سیاست‌گذاری دارند. آنها می‌توانند مسائل مختلف را در جامعه مطرح کنند، نظرات عمومی را تحت تأثیر قرار دهند و روند تصمیم‌گیری‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.
۴- تولید فرهنگ و سرگرمی: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تولید فرهنگ و سرگرمی دارند. آنها فضایی را برای انتشار هنر، فرهنگ و سبک زندگی فراهم می‌کنند و می‌توانند به ترویج هنر و فرهنگ جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نه‌تن‌ها امکان ارتباطات و اطلاع‌رسانی مؤثر را فراهم می‌کند، بلکه توانایی تأثیرگذاری بر جوامع و فرهنگ‌ها را دارد.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، با اصول و مفاهیم اساسی مهارت‌های رسانه‌ای آشنا خواهند شد و سرفصل‌های آن عبارت‌اند از: ۱) طراحی پوستر با موبایل: که آشنایی با تکنیک‌ها و اصول طراحی گرافیکی را در برمی‌گیرد و طراحی پوستر‌های زیبا و جذاب را توسط موبایل آموزش می‌دهند.۲) تدوین با موبایل: در این قسمت شرکت‌کنندگان در دوره با تکنیک‌ها و ابزار‌های تدوین ویدئو با استفاده از موبایل آشنا می‌شوند و قادر خواهند بود ویدئو‌های خلاقانه و جذاب را ایجاد و ویرایش نمایند. ۳) عکاسی با موبایل: آشنایی با ترفند‌ها و روش‌های عکاسی با استفاده از موبایل شامل می‌شود و مخاطب یاد می‌گیرد عکس‌های حرفه‌ای و زیبا را به‌وسیله دوربین موبایل خود ثبت کند.

وی اضافه کرد: این دوره به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های رسانه‌ای خود را در زمینه‌های مختلف تقویت نمایند و از آنها در کسب‌وکارها، تولید محتوا و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: زمان برگزاری دوره‌ی آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای آوین نو در دو جلسه، پنجشنبه‌ها، ۲۰ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ هست که به‌صورت حضوری در شهرستان کرمانشاه برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهینامه ارائه خواهد شد.

وی گفت: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی fandino.ir مراجعه نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول