Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارها از این حادثه که در کوه مرون (جبل الجرمق) در شمال اسرائیل روی داد به تدریج در طول شب از «۲۰ زخمی» به «دهها کشته» و در نهایت دستکم ۴۴ جانباخته رسید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این حادثه در صفحه توئیتر خود از «فاجعه ای بزرگ» سخن گفت.

وی از مردم کشورش خواست تا برای نجات جان مجروحان «دعا» کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یائیر لاپید، از رهبران مخالف دولت اسرائیل نیز اعلام کرد که با «نگرانی» گزارش های دریافتی از کشته شدن شرکت کنندگان در مراسم مذهبی یهودیان ارتدوکس در کوه مرون را دنبال می کند.

دهها هزار نفر که اغلب آنها از یهودیان ارتدوکس بودند پنجشنبه شب از سراسر اسرائیل برای شرکت در مراسمی سالانه به کوه مرون رفته بودند. کوه مرون در منطقه الجلیل بالا که شمال اسرائیل و جنوب لبنان را در بر می گیرد واقع شده است. مقبره شمعون بار یوحای، خاخام سرشناس قرن دوم میلادی در کوه مرون قرار دارد.

هزاران نفر از پیروان یهودیت هر سال به زیارت مقبره او می روند. روشن کردن آتش، دعاخوانی و رقص بخشی از آئین های سالانه علاقمندان به شمعون بار یوحای در کوه مرون است. بسیاری از یهودیان ارتدوکس نگارش کتاب زوهر، تفسیری عرفانی از تورات را به شمعون بار یوحای نسبت می دهند.

امدادگران ابتدا دلیل حادثه پنجشنبه شب را ریزش بخشی از پلکانی که شرکت کنندگان در این مراسم مذهبی از آن بالا می رفتند عنوان کردند. با این حال ساعاتی بعد از ازدحام شدید جمعیت به عنوان عامل حادثه یاد شد. یکی از امدادگران گفته که شاهد زیر دست و پا گیر کردن تعدادی از شرکت کنندگان و سپس بیهوش شدن آنها بوده است.

مقامات اسرائیل اجازه شرکت ۱۰ هزار نفر در مراسم سالانه زیارت مقبره شمعون بار یوحای را داده بودند. با این حال به گفته برگزارکنندگان این مراسم دستکم ۶۵۰ اتوبوس از سراسر اسرائیل به کوه مرون رفته بود. این رقم به این معنا است که شمار شرکت کنندگان در گردهمایی مذهبی پنجشنبه شب دستکم ۳۰ هزار نفر بوده است. این در حالی است که برخی رسانه های محلی تعداد شرکت کنندگان را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده اند.

311311

کد خبر 1509997

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل شرکت کنندگان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است.

وی با اشاره به این که برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز می‌بایست نیروگاهی به بزرگی ۱۱۰۰ مگاوات احداث می‌شد، گفت: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به‌صورت پیوسته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بر اساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد گفت: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به‌صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه خواهند شد.

رجبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوز‌های لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم