Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمامی سرپرستان خانوار جامانده می‌توانند تا روز ۱۹ خرداد بدون محدودیت شماره ملی در سامانه املاک و اسکان ثبت نام و نسبت به درج اطلاعات ملکی و سکونتی خود اقدام‌ داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فرصت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان بر اساس کد ملی از روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت به پایان رسید و تمامی سرپرستان خانوار از روز گذشته ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد برای ثبت اطلاعات بدون محدودیت شماره ملی خود، فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا روز نهم اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرستان خانوار تعریف شده بود. اما از روز گذشته تمامی سرپرستان خانوار می‌توانند تا ۱۹ خرداد بدون هیچ شرطی در سامانه املاک و اسکان ثبت نام داشته باشند.

طبق الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir   ثبت کنند. 

مدت خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

در این طرح که از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، سرپرستان خانوار این امکان را داشتند که تا ۹ اردیبهشت براساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) نسبت به ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در  سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اقدام کنند. اکنون برای افراد جامانده از ثبت‌نام طبق اعلام از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد امسال امکان درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان فراهم شده است.

وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد. 

بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی بصورت رایگان برای عموم فراهم است. همچنین، در صورت تمایل استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است.

بر اساس قوانین جدید مالیاتی املاکی که ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی هستند.

طبق بندهای ۷، ۸ و ۹ تبصره ۸ ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اگر اشخاص مشمول این ماده قانونی، اقدام به خود اظهاری نکنند، با محدودیت‌های بانکی، عدم دریافت انشعابات آب، برق و گاز، ثبت نام فرزندان دانش آموزشان در مدارس، دریافت کد پستی و برخی دیگر حقوق شهروندی مواجه خواهند شد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه املاک و اسکان مسکن املاک سامانه ملی املاک و اسکان کشور سامانه املاک و اسکان تمامی سرپرستان خانوار تا ۱۹ خرداد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها در خصوص مشکلات ارتباطی روستاها اظهار کرد: توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقیمانده، پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: هرچند برخی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آن‌ها را نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهیم کرد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بسترهای ارتباطی برای مناطق محروم است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش تأمین انتقال و برق سایت‌ها و کوهستانی بودن استان آذربایجان‌غربی از عوامل مهم اتصال نداشتن مابقی روستاها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 751335

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم