Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امروز سراغ سوره نور می رویم؛

خداوند در آیه ۳۲ سوره نور می‌فرماید:" وَأَنْکِحُوا الْأَیَامَىٰ مِنْکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ ۚ إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ" و البته باید مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید. اگر آن مردان و زنان فقیرند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی‌نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و (به احوال بندگان) آگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام این آیه را این گونه بیان کرد: پیام اول این است که خانواده و جامعه، مسئول ازدواج افراد بى‌همسر هستند. ازدواج در اسلام، امرى مقدّس و مورد تأکید است. لازم نیست خواستگارى از طرف خاصّى باشد، هر یک از طرفین ازدواج مى‌توانند پیشقدم شوند. پیام دیگر این است که تنها سفارش به ترک نگاه حرام، کافى نیست. براى ازدواج جوانان باید اقدام کرد؛ زنان بیوه را همسر دهید.

وی افزود: داشتن صلاحیّت، شرط ازدواج است؛ یعنى باید طرفین صلاحیّت اداره زندگى مشترک را داشته باشند. اقدام جامعه براى عروس و داماد کردن افراد صالح، تشویقى است که جوانان لاابالى و هرزه نیز خود را در مدار صالحان قرار دهند. (مراد از صلاحیّت، صلاحیّت اخلاقى و مکتبى است) در تأمین نیازهاى جنسى، فرقى میان انسان‌ها نیست. فقر، نباید مانع اقدام در امر ازدواج شود.

این کارشناس مذهبی در پایان پیام‌های دیگر این آیه را ذکر کرد: در صورت فقر، به ازدواج اقدام کنید و بر خدا توکّل نمایید. فقر، براى عروس و داماد عیب نیست. خداوند، تأمین زندگى عروس و داماد را وعده داده است و ازدواج، وسیله وسعت و برکت زندگى است.  تحقّق وعده‌هاى الهى از سرچشمه‌ فضل بى پایان اوست. رشد و توسعه‌اى که خداوند نصیب بندگانش مى‌فرماید، بر اساس علم و حکمت اوست.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن رمضان1400 ازدواج جوانان صلاحی ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال ایران موفق شد در مسابقات کافا به مقام قهرمانی دست پیدا کند. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان در تورنمنت کافا را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خرسندم که قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ١٨ سال ایران در تورنمنت کافا با اقتدار به ارمغان آمد و نمادی دیگر از سیر تکاملی ابن رشته در جامعه‌ی بانوان را به منصه‌ی ظهور رساند.

حضور بانوان در عرصه‌ی ورزش و موفقیت در رویدادهای رقابتی بین‌المللی که با عزت، عفت و توانمندی به ثبت می‌رسد، یک نقطه‌ی قوت بزرگ برای ورزش ایران اسلامی است.

فتح جام قهرمانی تورنمنت کافا را ملی پوشان و کادر فنی و سرپرستی همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال و علاقمندان به ورزش صمیمانه تبریک می‌گویم و برای این تیم و دیگر تیم‌ها و ورزشکاران بانوان، آرزوی سلامتی و استمرار در افتخارآفرینی دارم.

کد خبر 6091404

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور