Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند، جامعه قد می کشد و هیچ جامعه ای بیش از قد معلمان خود قد نمی کشد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم" بزرگداشت مقام شامخ معلم " که با حضور رئیس جمهور و به صورت غیر حضوری و زنده از طریق شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از مقام رفیع معلمان در آستانه روز معلم برگزار می شود و فرصت مغتنمی است که به نمایندگی از معلمان از حمایت رئیس جمهور و دولت از معلمان، قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز معلم روز استاد شهید مرتضی مطهری است؛ بزرگمردی که سهم بزرگی در ساخت بنیان های فکری، اخلاقی و اعتقادی جامعه داشت. روز شهیدان باهنر و رجایی و تمام معلمان سخت کوش، خلاق و فداکار؛ روز معلم روز "محسن خشخاشی"، معلم بروجردی است که در کلاس درس مظلومانه به شهادت رسید. روز "حمید کنگوزهی"، معلم سیستانی که فداکارانه زیرآوار ماند تا دانش آموزانش را نجات دهد. روز "اکبر عابدی" است که خودش سوخت تا دانش آموزانش سالم بمانند. روز "کاظم صفرزاده" که جانش را به سیلاب سپرد تا دانش آموزانش زنده بمانند. روز "حسن امیدزاده" که برای نجات جان دانش آموزش از آتش، زیبایی چهره و جوانی اش را هدیه کرد. روز "حمیده دانش" که غرق شد تا جان دانش آموزانش را نجات دهد. روز "محمدعلی محمدیان" که موی خود را تراشید تا شاگرد سرطانی اش غم به چهره نیاورد. روز معلم روز همه معلمانی است که با وجود کرونا از روی تخت بیمارستان و با تدریس روی دیواره یخچال یا در ماشین اجازه ندادند آموزش تعطیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «معلمان سپاس؛ ایران قدردان شماست»، با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه معلمان گفت: می خواهم از زاویه ای سخن بگویم که نیاز اساسی امروز جامعه ماست. بر اساس آموزه های قرآن کریم، انسان ها زمانی که از مادر متولد می شوند هیچ نمی دانند و دنیا برای آنها آغاز آموختن و آگاهی است. سمع و بصر و فواد ظرفیت های بی نظیر ورود به عرصه پررمز و راز دانایی است و اینها مسیر و ابزار آگاهی هستند تا انسان را به منزلتی برسانند که مسجود ملائک شود. شخصیت و هویت در افراد، فرهنگ و تمدن در جوامع با کیفیت بهره گیری و کارکرد هریک از این سه ظرفیت بزرگ، ارتباطی وثیق دارد.

حاجی میرزایی با اشاره به فرصت ارزشمند سمع و بصر و فواد گفت: در حالی که به استناد آیات قرآن این ویژگی به همه انسان ها داده شده، اما آنچه این قوم را متمایز  از دیگران می کند، فرصت برنامه ریزی و تغذیه سمع و بصر و فواد دیگران که شان مهمی از وظایف و اختیارات حاکمیت است. حاکمیت این فرصت را دارد که با تغذیه هدفمند و سالم و سنجیده این قابلیت های ممتاز، مسیر تحقق آینده را بسازد و شخصیت و هویت نسل نو را شکل دهد و آنها را برای پرسشگری، گفت وگو، هم فهمی، نوآوری، همکاری، تفکر خلاق و توانایی حل مسائل در دنیای واقعی پرورش دهد.

وی ادامه داد: ۱۲ سال دوران مدرسه، از بهترین دوران یادگیری با قابلیت بیشترین، سریع ترین، عمیق ترین و هموارترین زمان برای تغذیه این ابزارهای کلیدی در اختیار نظام تعلیم و تربیت است و خانواده ها فرزندان خود را با اعتماد کامل به فرایند تعلیم و تربیت و با خیال آسوده، به مدرسه می سپارند. اگر امروز آسیب های اجتماعی و نارسایی های روانی نگران کننده است ریشه را باید در خانه و مدرسه جست و جو کرد. در خانه و مدرسه است که می توان مصونیت ایجاد کرد. همه تدابیری که در مواجهه با آسیب ها پس از وقوع به کار بسته می شوند هم پرهزینه تر هستند و هم از توفیقات کمتری برخوردارند.

وزیر آموزش و پرورش با تصریح این مطلب که اگر فرهنگ عمومی حمل و نقل، مصرف آب و برق  و ... هزینه های سنگینی را بر بخش های اقتصادی اجتماعی و اجتماعی تحمیل می کنند ، راه چاره خانه و مدرسه است گفت: اگر فرهنگ گفت وگو و مدارا در جامعه ضعیف است و توانمندی اقشار گوناگون در ارتباط با یکدیگر با کاستی همراه می شود، راه چاره خانه و مدرسه است. اگر همکاری و هم سرنوشتی به سختی به دست می آید ریشه آن در نهاد تعلیم و تربیت است و اگر در حل پایدار مسائل با مشکل رو به رو می شویم و مسائل مزمن می شوند این خانه و مدرسه است که می تواند توانایی فهم مسئله، صورت بندی و مهارت در حل آن را در نسل نو نهادینه کند.

وی تاکید کرد: خانه و دامان پرمهر مادران به عنوان اولین مدرسه و  زمزمه های محبت آمیز معلمان در مدرسه به عنوان خانه دوم و دوران کودکی و نوجوانی با عمیق ترین تاثیر در طول زندگی و سهل ترین زمان برای شکل پذیری هویت و شخصیت، مهمترین فرصت برای تغذیه و رشد قابلیت های ممتاز انسانی است. به یقین می توان گفت نرم ترین امکان و راه برای ساختن آینده و نوسازی تمدن از این طریق میسر می شود. خانواده ها و معلمان، قهرمانان، راهبران و کارگردانان این میدان هستند. معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند جامعه قد می کشد و هیچ جامعه ای بیش از قد معلمان خود قد نمی کشد.

ادامه دارد
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معلم روز معلم وزير آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خانه و مدرسه دانش آموزانش روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌ و پرورش ضمن یادآوری برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) گفت: طی این آزمون حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب خواهند شد که از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی بدست بیاورند تا مشمول رتبه‌بندی شوند، افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می‌شود.

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

کد خبر 848879 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم استخدام

دیگر خبرها

  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • آموزش و پرورش ما سربلند است
  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است