Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@13:47:51 GMT

آغاز خرید تضمینی چغندر قند در کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۷۳۴۹

آغاز خرید تضمینی چغندر قند در کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان حصادی مجری طرح چغندر وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اکنون در حال برداشت چغندر قند پاییزه هستیم که از خوزستان آغاز شده است. قیمت مصوب امسال نسبت به سال قبل رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.

او افزود: پیش بینی ما این است که بتوانیم بیش از یک میلیون و دویست هزار تن از چغندر پاییزه کشور بهره برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: اکنون در حال کشت بهاره هستیم و در واقع کشت بهاره را از اسفند آغاز کرده‌ایم که در پاییز برداشت می‌شود.

او در ادامه اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش صد در صدی قیمت چغندر نسبت به سال گذشته کشاورزان استقبال بیشتر و بهتری کرده‌اند. اما شرایط خشکسالی باعث شده کمی دلسرد شوند.

حصادی با اشاره به درخواست‌هایی که از کشاورزان دارند، بیان کرد: انتظار داریم مزارعی که کشت آن‌ها از اسفند آغاز شده است؛ نسبت به آبیاری آن‌ها حتما اقدام کنند و کشاورزان منتظر بارندگی نباشند. زیرا شرایط بارندگی امسال بسیار حساس‌تر شده است.

او افزود: آن دسته از کشاورزانی که تا کنون اقدام به کشت نکرده‌اند، با توجه به شرایط مزرعه و پتانسیل عملکردی که در آینده خواهیم داشت نسبت به کشت مزارع بهاره اقدام کنند.

حصادی در خصوص پیش بینی کشت امسال اظهار کرد: انتظار داریم که بتوانیم ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار کشت بهاره را داشته باشیم. تا امروز ۹۸ هزار هکتار قرارداد کشت منعقد شده و ۹۰ هزار هکتار کشت انجام شده و از این ۹۰ هزار هکتار، ۸۵ هزار هکتار آن سبز شده است.

او افزود: توصیه می‌کنیم کشاورزانی که تاکنون اقدام نکرده‌اند، با توجه به اینکه پتانسیل عملکرد پایین‌تر خواهد آمد هرچه سریع‌تر نسبت به کشت اقدام کنند و آبیاری مزارع را داشته باشند.

کد خبر 598627 برچسب‌ها قند وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قند وزارت جهاد کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید