Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان در خصوص مشکلات ایجادشده برای یک محموله در مرز چذابه و طرح مساله قاچاق و بررسی وضعیت آن توضیحاتی ارائه داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز مباحثی از جمله راه دسترسی به معادن جوبجی در شهرستان رامهرمز، اعتراض صنفی رانندگان جاده‌ای کالای خوزستان در خصوص مسائل تامین اجتماعی مربوط به قراردادهای حمل و نقل نفتی و همچنین دلایل توقیف کالاهای صادراتی به ظن قاچاق مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بحث جاده دسترسی به معادن جوبجی در شهرستان رامهرمز، صحبت‌هایی با وزیر صمت انجام شده است تا از طریق اعمال ماده ۹ قانون تملک اراضی که بر اساس آن، زمین تملک و پول آن به حساب دادگستری واریز می‌شود؛ مشکل حل شود و وزیر صمت نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر حسب موافقت وزیر صمت، نامه‌ای تنظیم و به ایشان ارسال شد؛ موافقت شفاهی وزیر گرفته شده است و منتظر موافقت کتبی ایشان هستیم. قرار است در کمیسیون مربوطه در کوتاه‌ترین مدت، مجوز ساخت این راه دسترسی به معادن جوبجی رامهرمز داده شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: شاهد اشتغال افراد زیادی در معادن جوبجی هستیم؛ در این منطقه ۸۳ واحد معدن وجود دارد و بیش از ۸۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند و امیدواریم هرچه سریعتر جاده دسترسی به این معادن نیز احداث شود.

وی با اشاره به اعمال ماده ۳۸ و اعتراض صنفی رانندگان جاده‌ای کالای خوزستان در خصوص مسائل تامین اجتماعی مربوط به قراردادهای حمل و نقل نفتی عنوان کرد: بر اساس اعمال ماده ۳۸، رانندگانی که در جاده‌های کشور تردد دارند باید قراردادی با تامین اجتماعی داشته باشند و مطابق با مجوزی که اداره راهداری به آن‌ها می‌دهد باید به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه بپردازند تا امکان تردد داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با این گروه صنفی منعقد کرده است. در آخرین تفاهم‌نامه، دو بند وجود داشت که در این بندها اجازه داده می‌شد مطالبات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حق بیمه رانندگان بدون استناد به بدهی‌های قبلی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. در بند دیگر نیز اتحادیه مربوطه موظف شده بود که صورت وضعیت بدهی‌های قبلی را نیز پرداخت کند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: با مکاتباتی که با وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دادیم، قرار است بند یک تفاهم‌نامه سازمان تامین اجتماعی با رانندگان مبنی بر پرداخت مطالبات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در بحث حق بیمه رانندگان بدون استناد به بدهی‌های قبلی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود و این بند، منوط به پرداخت صورت وضعیت بدهی‌های قبلی نشود.

وی گفت: محموله‌ای وارد کشور شده بود و قرار بود از طریق استان‌های کرمانشاه و خوزستان به دلایلی برگشت داده شود. در این رفت و برگشت‌ها بخش اعظمی از این محموله صادر شد اما بخشی از آن در رفت و برگشت از مرز چذابه در عراق با مشکل مواجه شد.

استاندار خوزستان افزود: برخی‌ها فکر می‌کردند که این محموله، کالای قاچاق است که قرار است کمیته‌ای تخصصی تشکیل و در مدت یک هفته وضعیت آن مشخص شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان بخش خصوصي شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استاندار خوزستان سازمان تامین اجتماعی استاندار خوزستان بدهی های قبلی معادن جوبجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن

امتداد - بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو و متخصصص درحوزه مسکن به خوبی توانسته است در تامین مالی نهضت ملی مسکن ایفای نقش کند و به همین دلیل از تلاش مدیران و کارکنان بانک مسکن در تحقق اهداف این طرح قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با بیان این مطلب افزود: بانک مسکن تلاش مضاعفی در تامین مالی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن داشته است تا با ایجاد سرپناه برای هم استانی شریف و برطرف کردن نگرانی آنها، ضمن جلب رضایت پروردگار متعال، بستر امیدآفرینی در جامعه را فراهم کند.

حسن خطیب زاده مدیر شعب بانک مسکن استان همدان نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های استاندار در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن افزود: بانک مسکن با تامین مالی بیش از چهار هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رتبه نخست معرفی و انعقاد قرارداد را در استان به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وصول مطالبات به عنوان منبعی برای پرداخت تسهیلات به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، از ابتکار عمل استاندار در تعیین تکلیف قریب به هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف قدردانی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است
  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • کشف دو محموله سوخت قاچاق در خوزستان
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • مهلت برگشت زدن چک
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند