Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@08:43:58 GMT

دستور رئیس قوه قضائیه برای حمایت جدی از تولید کنندگان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۹۵۰

رئیس قوه قضاییه به بخش‌های مختلف دستگاه قضایی در سراسر کشور دستور داد به طور جدی از تولید کنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت و پشتیبانی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست هفتگی شورای عالی قوه قضاییه افزود: بخش‌های مختلف قضایی در سراسر کشور موظف هستند از آن بخش از واحد‌های تولیدی خصوصی سازی شده که هم اکنون کارآفرینان و تولیدکنندگان در آن‌ها در حال تلاش، تولید و کارآفرینی هستند به طور جدی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در سفر اخیر استانی نمونه‌هایی از واگذاری‌ها را شاهد بودیم که با تلاش تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بیش از یک هزار شغل ایجاد کرده بودند.

رئیس دستگاه قضا افزود: حمایت از کارآفرین، سرمایه گذار و کسی که در بخش خصوصی به تولید کشور کمک می‌کند، دستور کار قوه قضاییه است.

وی افزود: اگر کسانی واحد‌های تولیدی را تحویل گرفتند و بدون توجه به این ضرورت و تکلیف که باید تولید تداوم داشته باشد، کارگر‌ها را تعدیل یا بیکار کنند، تجهیزات و دستگاه‌ها را از کارخانه‌ها خارج و آنجا را زمینی برای سوداگری تبدیل کنند این کار همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ خیانت و قابل تعقیب است.

رئیس دستگاه قضا به همه مسئولان قضایی در سراسر کشور اعم از سازمان بازرسی و دادستان‌ها دستور داد چنین موارد و مصداق‌هایی را با جدیت دنبال کنند، زیرا هرگز قابل گذشت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین تاکید کرد: رفع موانع تولید از محور‌های جدی کار دستگاه قضایی است و در این زمینه با همه بخش‌ها برای همکاری آمادگی داریم و البته به هیچ وجه متوقف نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: همه باید خود را مخاطب این تاکید رهبر معظم انقلاب بدانیم و دست به دست هم دهیم تا با قدرت تولید را در کشور پیش ببریم و رونق دهیم.   باید همه تصمیمات مبتنی بر حق و عدالت باشد
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: باید همه تصمیم ها، آرا، احکام و اقدامات مبتنی بر حق و عدالت باشد و این در واقع پیروی از سیره امیرالمومنین علی (ع) است.

حجت الاسلام المسلمین رئیسی افزود: همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، بدانند که باید همه اقدامات و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های آنان باید مبتنی بر اصل اساسی و مهم عدالت باشد.

وی گفت: هر کس در هر گوشه‌ای به نام نظام اسلامی خدمت می‌کند باید بهره‌مند از عدالت باشد و به هیچ عنوان نباید اجازه داده شود تصمیم، رای، اقدام و حکمی غیر عادلانه صادر شود.   رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز عدالت در جامعه ما تضمین حقوق مردم است و اجرای عدالت اگر چه ممکن است به کام ظالمان و متجاسران به قانون تلخ بیاید، اما به کام مردم شیرین است.   حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: محوری‌ترین نکته در سلوک و سیره امیرالمومنین علی (ع) عدالت است و عدالت ایشان آنقدر زبانزد است و جلوه دارد که گفته می‌شود ایشان از شدت عدالت در محراب عبادت به شهادت رسیدند.

وی گفت: ما اگر چه نمی‌توانیم در اجرای عدالت مانند ایشان شویم، اما می‌توانیم خط سیر زندگی و کارمان را به سمت سیره ایشان تعیین کنیم و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که در همه بخش‌ها و رفتار خود از جمله در قانونگذاری، اجرا و داوری بر اساس سیره عدالت امیرالمومنین علی (ع) حرکت و در این مسیر تلاش کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در گام اول انقلاب نسبت به اجرای عدالت عقب ماندگی‌هایی داریم که باید جبران آن در گام دوم انجام شود و این کار با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) دست یافتنی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نزدیک‌ترین راه به اجرای عدالت در کشور ما، محور اجرای قانون است.

وی افزود: باید قانون شکنی؛ ضد ارزش و قانون مداری یک ارزش در جهت اجرای عدالت باشد.   سردار سلیمانی منشاء پیروزی‌های فراوان بر دشمنان شد   رئیس دستگاه قضا گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منشاء بسیاری از فتوحات، پیروزی‌ها و تفوق‌ها بر دشمنان شد.    حجت الاسلام رئیسی افزود: حاج قاسم سلیمانی یک سردار، یک چهره و یک انسان اثر گذار با ظرفیت بود که اول خودش ظرفیت پیدا کرد و بعد توانست در جهان اسلام ظرفیت‌های بسیاری را ایجاد کند.
وی گفت: این شهید بزرگوار در پرتو عبادت و بندگی خدا و ایمان به خدا توانست به ظرفیتی بالا برسد.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: سردار سلیمانی یک چهره با ظرفیت و ظرفیت ساز در جهان اسلام است که منشاء بسیاری از ثبات و پیروزی‌ها بر دشمنانمان شد.    برچسب ها: رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام رئیسی ، شورای عالی قوه قضائیه ، سردار سلیمانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام رئیسی شورای عالی قوه قضائیه سردار سلیمانی رئیس قوه قضاییه رئیس دستگاه قضا اجرای عدالت حجت الاسلام بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است