Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@23:35:26 GMT

آمادگی آمریکا برای تمامی سناریو‌ها در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۸۸۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» درباره برخی مسائل از جمله خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، روابط با چین و زندان گوانتانامو سخن گفت.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بدترین سناریو در افغانستان یعنی ورود طالبان به عرصه قدرت آماده است، گفت: برای تمامی سناریو‌ها در افغانستان باید آماده باشیم و هم اکنون با وضوح در حال بررسی این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن افزود: ما ۲۰ سال است که در افغانستان حضور داریم. بعضی اوقات فراموش می‌کنیم که چرا به آنجا رفته‌ایم. این کار برای مقابله با افرادی بود که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به ما حمله کردند و این مقابله انجام شد.

او اعلام کرد: خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به معنای ترک این کشور نیست. فعالیت سفارت ما در کابل و همچنین اعطای کمک‌های انسان دوستانه و حمایت‌های اقتصادی ما و همپیمانان ما به افغانستان ادامه خواهد داشت.

جو بایدن در ۳۰ آوریل خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد، اما طالبان این اقدام را مغایر با توافق صورت گرفته در مذاکرات دوحه در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق می‌داند.

وزیر خارجه آمریکا درباره تنش‌های اخیر و روابط با چین مدعی شد: اقداکات اخیر چین در سطح خارجی خصمانه و تهاجمی شده است و و تاکتیک‌های بسیار خصمانه را دنبال می‌کنند.

او در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن به سمت درگیری نظامی با پکن می‌رود، افزود: رسیدن به آن نقطه یا حتی رفتن به آن بسیار مغایر با منافع چین و آمریکا است.

بلینکن چین را به سرقت اسرار تجاری و مالکیت معنوی آمریکا متهم و اعلام کرد: دولت بایدن در خصوص اسرار تجاری و مالکیت معنوی نگران است.

او در پایان درباره تصمیم دولت آمریکا درباره وضع پایگاه گوانتانامو در کشور کوبا اعلام کرد که دولت بایدن به دنبال بستن پایگاه گوانتانامو است که به نقض حقوق بشر در بازداشتگاه آن معروف است. ما معتقدیم که باید تعطیل شود. این بدون شک هدفی را برای ما نشان می‌دهد که در ماه‌های آینده روی آن تمرکز خواهیم کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم

هفته پیش طالبان فقط بخشی از حقابه ایران را از رود هیرمند داد، البته احتمالا از ترس سیل. دولت رییسی آن را به پای خود نوشت و گفت با پیگیری‌ها بالاخره حقابه را دریافت کرده. البته شاید رئیس جمهور ایران هنوز نمی‌داند که ملت ایران همه حقابه‌ای که از هیرمند باید داده شود را می‌خواهند، نه بخش کوچکی از آن را. دعوای ایران و افغانستان بر سر آب هیرمند، از 150 سال پیش شروع شد. هیرمند از کوه بابا در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. بیشتر از هزار کیلومتر را طی می‌کند و به هامون هلمند یعنی هامون ایران می‌ریزد. 40 درصد از دلتای رود هیرمند در ایران است اما بالا دست، افغان‌ها سد کجکی و بند کمالخان را زده‌اند و اگر آب پشت سد زیاد باشد، آن را به گودزره هدایت می‌کنند. این کارها باعث شده سیستانی‌ها سهم زیادی از آب رود نبرند و مردم سال‌ها درگیر خشکسالی‌ باشند. /عصرایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم