Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بیش از ۷۳ ساعت از زمان ریزش یکی از تونل‌های معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره دامغان می‌گذرد و تلاش‌ها همچنان برای یافتن اثری از ۲ کارگر محبوس در تونل ریزش کرده ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان، ساعت‌ها و دقایق به‌سرعت در حال سپری شدن است و تلاش‌ها هم برای یافتن کارگران معدن ریزش کرده در طزره دامغان در حال افزایش، اما همچنان بدون نتیجه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدها همچنان زیاد است؛ اما گویا هرچه از زمان ریزش این معدن می‌گذرد؛ این امیدواری برای زنده یافتن کارگران محبوس بیشتر رنگ می‌بازد.

مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی گروه‌های امدادی مجموعه البرز شرقی اما به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی با اشاره به سازمان‌دهی پنج تیم امداد و نجات تخصصی برای نجات 2 کارگر محبوس در معدن طرزه دامغان گفت: هر تیم متشکل از 30 نیرو اعم از نیروهای متخصص و کارگری است که به‌صورت شبانه‌روزی در شیفت‌های چهارساعته مشغول به کار هستند.

فرماندار دامغان گفت: با توجه به ریزش تونل اصلی این معدن اکنون نیروهای امداد و نجات مشغول استحکام‌بخشی تونل هستند و به‌اجبار باید دهانه تونل را نیز تعریض کنند و ارتفاع را بالا ببرند؛ به دلیل اینکه حجم آوار ریزش شده بسیار زیاد است؛ بنابراین باید ابتدا استحکام‌بخشی، ایمن‌سازی و سپس تعریض شود تا سرعت انجام کار تخلیه زغال و آوار و امداد و نجات افزایش یابد.

بندر آبادی با اشاره به حضور مستمر گروه‌های امداد و نجات در محل گفت: کار دیگری که اکنون گروه‌های امدادی در دستور کار خود قرار داده‌اند این است که هم‌زمان با تخلیه آوار از تونل اصلی در حال حفر تونل‌های فرعی از سطح زمین به تونل حادثه‌دیده هستند تا عملیات جستجو از این طریق نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به نظم و انضباط حاکم بر گروه‌های امداد و نجات گفت: تمام کارگاه‌های استخراج زغال‌سنگ در این منطقه در حال حاضر تعطیل و تمرکز اصلی بر تونل حادثه‌دیده و نجات کارگران است.

فرماندار دامغان با اشاره به اعزام یک تیم تخصصی امدادی از معادن مینودشت استان گلستان به منطقه طرزه از صبح امروز بیان کرد: هنوز نشانه‌ای از دسترسی به این 2 کارگر محبوس در معدن طرزه یافت نشده است.

بندر آبادی بابیان اینکه ایمن‌سازی کار آواربرداری برای نیروهای امداد و نجات مسئله بسیار مهمی است تصریح کرد: با توجه به حجم عظیم آوار ریخته شده کار برای نیروهای متخصص امدادگر بسیار سخت است.

آخرین وضعیت ریزش معدن زغالسنگ دامغان/ تلاش برای نجات کارگران ادامه داردتازه‌ترین اخبار از حادثه معدن دامغان| ایجاد دستک برای ورود به کریدور اصلی معدن / اکسیژن‌رسانی در حال انجام استتازه‌ترین اخبار از ریزش تونل زغال‌سنگ طزره دامغان| 2 کارگر محبوس شدند / اطلاعی از وضعیت کارگران در دسترس نیست

وی در مورد احتمال زنده‌بودن این 2 کارگر محبوس در این معدن پس از گذشت بیش از 73 ساعت گفت: توکل ما بر خداست و امیدواریم که آسیبی به جسم و بدن این کارگران نرسیده باشد و امکان تنفس برایشان فراهم باشد و این عملیات با موفقیت به پایان برسد.

انتهای پیام/363/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امداد و نجات کارگر محبوس گروه های امداد طزره دامغان تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»