Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تعداد 1761 واحد تولیدی همچنان تحت تملک 16 بانک و موسسه اعتباری غیربانکی قراردارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بابک دین پرست در تشریح اقدامات انجام شده از طرف وزارت کشور و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پیرامون شناسایی و احیای واحد‌های تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی افزود: پس از چند سال پیگیری، اقدامات لازم برای دستیابی به آمار واحد‌های تولیدی تحت تملک 32 بانک و موسسه اعتباری غیربانکی، با حمایت و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی انجام و بر اساس آن مشخص شد تعداد 16 بانک و موسسه اعتباری مدعی هستند که فاقد هرگونه واحد تولیدی تحت تملک هستند ضمن اینکه تا آذر 1399 تعداد 2789 واحد تولیدی توسط 16 بانک عامل تملک شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تعداد 237 واحد تولیدی تاکنون اقاله و 699 واحد نیز در فهرست واحد‌های واگذارشده به غیر قرار گرفته است.
دین پرست گفت: سه بانک بزرگ کشور، به ترتیب با 970، 674 و 338 واحد، در صدر جدول تملک واحد‌های تولیدی قرار دارند.
وی با تاکید برضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری با پشتیبانی و پیگیری بانک مرکزی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در انتظار تصویب وابلاغ فوری دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی تملیکی موسسات اعتباری، از سوی شورای پول و اعتبار است.
آقلی دین پرست گفت: جلسه ویژه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با حضور مدیران عامل بانک‌های دارای بیشترین واحد تولیدی تحت تملک درآینده‌ای نزدیک برگزار و در آن برای بازگشت فوری بنگاه‌های اقتصادی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید تصمیم گیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موسسه اعتباری غیر بانکی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحد های تولیدی بانک و موسسه واحد تولیدی تحت تملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان