Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:04:55 GMT

تثبیت یک منطقه ویژه صنعتی در اراضی اوقافی تبریز

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۹۱۱۹

تثبیت یک منطقه ویژه صنعتی در اراضی اوقافی تبریز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شهرستان تبریز از تثبیت یک منطقه ویژه صنعتی در اراضی اوقافی این کلانشهر خبر داد.

«طاهر مهتابی زیناب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به تصویب منطقه ویژه صنعتی تبریز در اراضی اوقافی، اظهار داشت: این امرعلاوه بر تحقق افزایش بهره وری اقتصادی موقوفات، زمینه فعالیت بدون واسطه سرمایه گذاران و تولید کنندگان در اراضی اوقافی را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شهرستان تبریز با بیان این‌که ادارات اوقاف و امور خیریه و موقوفات در هیچ زمانی مانع تولید و سرمایه گذاری نبوده و نیستند، گفت: ادارات اوقاف همواره یکی از عوامل موثر برای رونق و توسعه سرمایه‌گذاری هستند، چرا که در سطح ایران اسلامی و استان، شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری تولیدی در اراضی اوقافی فعالیت می‌کنند.
وی متذکر شد: اداره اوقاف و امور خیریه نه به صورت اداری، بلکه به صورت قرارگاهی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید با هم افزایی دستگاه‌های دیگر، آمادگی خود را اعلام می‌کند.
مهتابی با اشاره به آغاز فعالیت این اداره اوقاف از ابتدای سال ۹۹، گفت: با تلاش و تدابیر مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان، اقدامات اساسی در راستای شناسایی رقبات متعدد موقوفات انجام گرفته و امسال نیز ضمن بهبود و تقویت نقاط ضعف، رویکرد خود را در راستای تحقق شعار فرمایشی مقام معظم رهبری در امر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها قرار می‌دهیم.
وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه تبریز با گستره وسیع جغرافیایی شامل شش‌ قریه و شهر به صورت شش دانگ موقوفه ویژه موقوفات قائم مقام فراهانی است که هدف از ایجاد این اداره نیز در اولویت اول خدمت‌رسانی بهتر و موثرتر به مردم و مراجعان به خصوص سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است. شناسایی رقبات این موقوفات با توجه به گستردگی ۴۸ هزار هکتاری موقوفه نیز در اولویت بعدی و کاری ویژه قرار دارد
وی ادامه داد: اداره اوقاف ناحیه سه تبریز با همکاری مجموعه همکاران اداره کل استان، در سال ۹۹ اقدامات اساسی در تنظیم و و تجدید اجاره نامه اراضی و املاک وقفی انجام داده و هم‌چنین جهت ساماندهی اراضی و املاک و برنامه ریزی دقیق برای سال‌های آتی اقدام به تهیه نقشه در قالب بانک کاداستر رقبات موقوفات کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه تبریز با تاکید بر این‌که تعطیلی یا رکود فعالیت بنگاه‌های تولیدی و توقف روند تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری باید آسیب شناسی شود، افزود: باید با حذف برخی واسطه‌ها غیرمهم از مداخله غیرضروری برخی دستگاه‌ها و عوامل زاید جلوگیری شود. خواسته اداره اوقاف نیز حذف این نوع واسطه‌ها در امر سرمایه‌گذاری و تولید است تا سرمایه‌گذار و تولید کننده با موقوفه به صورت مستقیم وارد مذاکره و اقدام شود.
وی متذکر شد: امیدواریم در سال جدید با پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و افزایش نظارت دستگاه‌های ناظر بر این امر، اقدامی موثر را در امر تولید داشته باشیم و این مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها به جای اقتصاد فردی و گروه خاص، در راستای رشد و تعالی اقتصاد عمومی کشور و معیشت مردم باشد.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخذ سند مالکیت اراضی موقوفه تبریز اراضی اوقافی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم