Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:58:05 GMT

حمله باج افزاری خط لوله سوخت آمریکا را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۶۹۸

حمله باج افزاری خط لوله سوخت آمریکا را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت «کلونیال پایپ لاین» (اپراتور خط لوله سوخت آمریکا) پس از یک حمله سایبری به وسیله باج افزار، کل شبکه خود را تعطیل کرده است.

این رویداد یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های باج افزاری دیجیتال گزارش شده است و ضعف زیربنای انرژی آمریکا را در مقابل هکرها نشان می‌دهد.

طبق بیانیه شرکت، پس از مشخص شدن حمله سایبری، کلیه عملیات‌های آن متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخشی از آن آمده است: کلونیال پایپ لاین مشغول اتخاذ گام‌هایی برای درک و برطرف کردن این مشکل است. در حال حاضر تمرکز اصلی ما احیای ایمن و کارآمد سرویس‌ها است. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا عملیات‌ها به حالت عادی بازگردد.

تحقیقات دولتی در این زمینه در مراحل اولیه است و به گفته دو منبع صنعتی هکرها احتمالاً یک گروه از مجرمان سایبری حرفه‌ای هستند.

تعطیلی طولانی مدت شبکه خط لوله به افزایش قیمت بنزین منجر می شود و به مصرف کننده و اقتصاد آمریکا خسارت می‌زند.

این اپراتور روزانه ۲.۵ میلیون بشکه بنزین و سوخت‌های دیگر را در ۸۸۵۰ کیلومتر خط لوله بین پالایشگاه‌ها در خلیج مکزیک و جنوب آمریکا جابه جا می‌کند. همچنین شرکت کلونیال برای برخی از بزرگترین فرودگاه‌های این کشور سرویس رسانی می‌کند.

کد خبر 5207631

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات حاکمیت سایبری ویروس باج افزار ایالات متحده امریکا سوخت فسیلی تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی اینترنت حاکمیت سایبری نوآوری ایالات متحده امریکا شبکه اجتماعی فیس بوک صنعت موشک سازی ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه‌ای در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، دو کارگر جانشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ با بیان اینکه اشاره به فوت دو کارگر حین حادثه‌ای که پیش از ظهر امروز رخ داده است، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاک‌برداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، افزود: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تأسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 748421

دیگر خبرها

  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو