Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوبی گفت:بیش از هشت هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست کارها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یعقوبی» امروز(۱۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده به ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف تکریم و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، طرح ساماندهی این کارگران را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود:پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرآیند احداث ۱۲ ایست کار ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت آغاز شد تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات از سوی این کارگران، با مراجعه حضوری و غیر حضوری به این ایست کارها نسبت به به کارگیری کارگران اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اجرای ناموفق این طرح در سنوات گذشته و در راستای اجرای طرحی با قابلیت تداوم و اجرا، با محوریت استانداری خراسان رضوی و با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و دو تشکل مردم نهاد، تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا با همراهی همه دستگاه های متولی خدمت رسانی مطلوبی به این قشر زحمتکش صورت بپذیرد.

 

یعقوبی بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از هشت هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست کارها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت کرده اند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر شد کارگرانی که در طول روز توسط شهروندان و کارفرمایان به پروژه ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند، بتوانند در صورت تمایل به پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درختکاری اعزام و بکارگیری شوند؛ که تاکنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از این کارگران به پروژه‌های شهرداری مشهد اعزام شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: شهروندان و کارفرمایان می توانند به منظور درخواست و به کارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست کارها و یا بصورت غیر حضوری و تماس با سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ نسبت به بکارگیری کارگران مورد نیاز خود اقدام کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایست کار معاون خدمات شهری شهرداری مشهد کارگران ساختمانی ساماندهی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت شهرداری مشهد طرح ساماندهی ایست کارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان

تین نیوز

بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بخش قابل توجهی از رانندگان ماشین سنگین اعم از کامیون و تریلی برای دریافت یا تمدید کارت هوشمند خود با مشکلی مواجه اند که برای آن راهکاری پیدا نمی کنند.

این مشکل به زبان ساده هماهنگ نبودن مدرک تحصیلی رانندگان کامیون با الزامات دریافت کارت هوشمند است. اکنون بخشنامه جدیدی از سوی سازمان راهداری صادر شده که شرایط را برای دریافت کارت هوشمند آسان تر و رانندگان دارای مدارک تحصیلی سیکل را خوشحال می کند.

در این بخشنامه آمده است: به منظور حمایت و ارتقاء کمی سرمایه های انسانی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر کشور، به این وسیله مجددا و برای آخرین بار حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز رانندگان جدید (بدون داشتن سابقه فعالیت) برای ردیف های 2 ، 5 و 6 جدول مندرج در بخشنامه شماره 183406/71 مورخ 19 اسفند 1399 به مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه – اول اردیبهشت 1403 – به مدت یکسال به پایان دوره متوسطه اول، سوم راهنمایی ، سیکل یا معادل آن تقلیل می یابد.

در این بخشنامه تاکید شده است که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز