Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@19:38:29 GMT

نگاهی به صنعت خودرو در بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۴۰۴

نگاهی به صنعت خودرو در بورس

در معاملات بورس امروز، تمامی بزرگان خودرو با افت قیمت، کام سهامدارانشان را تلخ کردند. به گزارش پول نیوز، در نوزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص صنعت خودر، دو هزار و ۲۹۷واحد، معادل یک درصد افت کرد و عدد ۲۱۰هزار واحد را رقم زد. حدود ۱۵۴میلیارد برگه سهم نماد‌های خودرویی جا به جا شد. همچنین گروه خودرو و ساخت قطعات، با خروج ۹میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث در رده دهم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملکرد خودرویی‌ها در روزی که گذشت

سهام شرکت ایران خودرو (خودرو)، از ابتدای معاملات به صف فروش نشست و در نهایت با سه درصد زیان، قیمت ۱،۸۹۴ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم بزند. همچنین خودرو با سه درصد افت قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱،۸۹۴ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات خودرو به بیش از ۶۱میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به حدود ۱۲میلیارد تومان رسید.

امروز سایپا (خساپا)، همانند خودرو از ابتدای بازار به صف فروش نشست و در نهایت با ۰.۳درصد افت، قیمت پایانی ۱،۸۵۹ریال را رقم زد و صف فروش ۴۸۷میلیون واحدی برای خود ثبت کرد. خساپا با ثبت قیمت ۱،۸۱۰ریال به استقبال روز آینده رفت که نسبت به روز گذشته سه درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان، حجم معاملات خساپا به بیش از هفت میلیون برگه سهم رسید.

خساپا

روند معاملات گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) نیز مشابه خودرو و خساپا بود و این نماد پس از صف نشینی، افت سه درصدی را رقم زد و عدد ۲،۲۵۱ریال را ثبت کرد. قیمت آخرین معامله خگستر نیز با ۰.۲درصد افت به عدد ۲،۳۱۶ریال رسید. با جابجایی یک میلیون و ۳۴۰هزار برگه سهم، ارزش معاملات خگستر به بیش از ۳۰۰میلیون تومان رسید.

خگستر

گروه بهمن (خبهمن) معاملاتش را با صف فروش آغاز و با صف فروش به پایان رساند. قیمت آخرین معامله خبهمن به ۱،۳۶۳ریال رسید که نشان از افت ۰.۸درصدی آن دارد. همچنین خبهمن با سه درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۱،۳۳۳ریال آغاز خواهد کرد. امروز بیش از ۱۴میلیون برگه سهم خبهمن خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۱۰۰درصد سفارشات فروش و ۷۵درصد سفارشات خرید را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات خبهمن به حدود دو میلیارد تومان رسید.

خبهمن

گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان) با افت دو درصدی، قیمت پایانی ۳،۳۳۵ریال را به ثبت رساند. همچنین خکرمان که در مدار نزولی قرار گرفت، با ثبت قیمت ۳،۳۳۵ریالی، دو درصد افت کرد. امروز بیش از ۶میلیون برگه سهم خکرمان رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به بیش از دو میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی خکرمان، سهم ۷۵درصدی در خرید و ۱۰۰درصدی در فروش این سهم داشتند.

خکرمان  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت ارزش معاملات تومان رسید درصد افت برگه سهم سه درصد صف فروش قیمت ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت

هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.

در این نوبت هونگچی E-QM5 با قیمت یک میلیارد و 805 میلیون و 460 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته بر اساس تبصره این طرح فروش « این قیمت، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.»

دیگر خبرها

  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده +جدول
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول